no-img
بروزکد | مرجع آموزش معماری

اپوکسی و کفپوش های اپوکسی معرفی و مزایا


بروزکد | مرجع آموزش معماری
>>>>آیدی اینستاگرام ادمین (navid_asefii) <<<<>>>> آیدی اینستاگرام سایت (broozcad.ir)(home_plan98)<<<<
مراحل خریدضمانت پرداخت
گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

اپوکسی و کفپوش های اپوکسی معرفی و مزایا


اپوکسی و کفپوش های اپوکسی معرفی و مزایا
zip
11 f 2016


اپوکسی و کفپوش های اپوکسی

اپوکسی و کفپوش های اپوکسی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اپوکسی و کفپوش های اپوکسی

با گذشت زمان شیوه‌هاي جدیدی برای پوشش کف آپارتمان‌ها در ساخت‌وسازها رایج شد طوری که در حال حاضر خانواده‌ها مي‌توانند به سلیقه خود و متناسب با فضایی که در منزل در اختیار دارند کف پوش منزل خود را تغییر داده یا عوض کنند.
کفپوش منزل این روزها در دکوراسیون اهمیت فوق‌العاده‌ای پیدا کرده است و همان طوری که خانواده‌ها نسبت به انتخاب وسایل اصلی دکوراسیون مانند مبلمان، فرش، بوفه و… حساسیت به خرج مي‌دهند در مورد پوشش کف منزل خود هم حساس هستند.
این حساسیت و دقت به اندازه‌اي است که شاید بتوان گفت اولین اقدامی که در هنگام خرید خانه‌هاي چند سال ساخت از سوی خریدار جدید صورت مي‌گیرد علاوه بر نقاشی داخل ساختمان، تعویض و نصب کفپوش جدید و دلخواه است.

 

اپوکسی و کفپوش های اپوکسی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سنگ، موزائیک، سرامیک و… اشکالی قدیمی از کفپوش‌هاي سنتی هستند که اغلب در ساخت‌وسازهای دهه‌هاي قبل و حتی در برخی ساخت‌وسازهای جدید که سازنده قصد بساز و بفروشی دارد مورد استفاده قرار مي‌گیرد.

 

اپوکسی چیست؟

اپوکسی یا پولی‌ پوکساید، یک بسپار ترموست است که از واکنش رزین اپوکساید با سخت‌کنندهٔ پولی‌آمین حاصل می‌شود. اپوکسی دامنهٔ کاربرد گسترده‌ای دارد، از جمله در مواد FRP و چسبهای همه‌ کاره اپوکسی یک هم‌بسپار است که از دو مادهٔ شیمیایی مختلف تشکیل شده است. این دو ماده را با نام رزین یا ترکیب ، و سخت ‌کننده یا فعال‌ساز می‌شناسند. رزین از تکپارها یا بسپارهایی با زنجیر کوتاه که در انتهایشان یک گروه اپوکساید قرار دارد تشکیل می‌شود.

کاربردها

کاربردهای موادی که بر پایهٔ اپوکسی ساخته می‌شوند گسترده‌است و شامل مواردی چون چسب ها، کامپوزیت ها (مانند موادی که از فایبر گلاس یا فیبر کربن استفاده می‌کنند) و تقویت ‌کننده ‌ها می‌شود (اگرچه پلی‌استر، وینیل‌استر و دیگر صمغ های ترموست هم برای پلاستیک تقویت‌شده با شیشه به کار می‌روند).

ساختار شیمیایی اپوکسی‌ها این اجازه را می‌دهد که بسپارهای گوناگونی با خواص بسیار متفاوت تولید شود. به طور کلی اپوکسی‌ها را به خاطر چسبندگی ، مقاومت شیمیایی و گرمایی ، خواص خوب یا حتی عالی مکانیکی، و مقاومت الکتریکی بسیار خوب می‌شناسند. بسیاری از خواص اپوکسی‌ها را می‌توان تغییر داد، برای مثال اپوکسی‌های پرشده از نقره که رسانایی الکتریکی خوبی دارند نیز وجود دارد و این در حالی است که اپوکسی‌ها معمولا عایق الکتریکی هستند. برخی از انواع که دارای خاصیت عایقی/رسانایی در برابر گرما هستند و مقاومت الکتریکی بالایی دارند در الکترونیک کاربرد دارند.

کفپوش اپوکسی

اپوکسی و کفپوش های اپوکسی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کفپوش اپوکسی یک تیکه و با مقاومت بالا می باشد بدون درز با چسبندگی عالی و استحکام بالای مکانیکی و استحکام بالا در برابر اسید ها ، حلال ها و مدل های رنگی بالا و شست و  شوی راحت و زمان اجرایی کوتاه و ترمیم سریع می باشد.
کفپوش های اپوکسی از به روز ترین کفپوش های روز دنیاست که در فضاهای داخلی خانه ، اداره ، سالن های ورزشی و …. مورد استفاده قرار می گیرد.

این کفپوش از نوع مایع و پلیمری بوده و از اجزای اصلی زیر تشکیل شده است
رزین های اپوکسی یا پلی پکساید
هاردنر یا سخت کننده
مواد افزودنی

انواع کفپوشهای اپوکسی

روکش اپوکسی به طور کلی به دو دسته عمده تقسیم می شوند :- روکش هایی که غلظت بسیار بالا دارند، درصد سیلیس در آنها بالا است و به وسیله ابزارهای دستی و مکانیکی تا ضخامت 8-6 میلیمتر روی سطح به کار می روند و مقاومت سایشی ، مکانیکی و شیمیای بالایی دارند و معمولاً روی سطح بتن روی مکان هایی که در معرض ریزش و پاشیدن مواد شیمیایی و یا تردد شدید وسایل نقلیه سنگین قرار دارند، به کار می روند. این روکش ها عمدتاً در کارخانه های شیمیایی، پالایشگاهای نفت، کارخانه های خودرو سازی ، نوشابه سازی و نیروگاه ها مورد استفاده قرار می گیرند.

اپوکسی و کفپوش های اپوکسی

اپوکسی و کفپوش های اپوکسی

 

 

 

 

 

 

اپوکسی و کفپوش های اپوکسی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

– روکش های خود تراز اپوکسی با درصد سیلیس بسیار کمتر که روی سطح تمیز شده ریخته و با استفاده از شانه های پلاستیکی مخصوص روی سطح پهن می شوند و ضامتی حدود 2 میلیمتر خواهند داشت. استفاده از دستگاه اسپری دو جزئی نیز برای سهولت و تسریع کار در سطوح بزرگ امکان پذیر است.روکش خود تراز اپوکسی در برابر مواد شیمیایی ، سایش ناشی از تردد افراد و وسایل نقلیه سبک صنعتی مقاوم است و با رنگ های مختلف و براق به زیبایی محیط می افزایند. این روکش ها در آزمایشگاه ها ، بیمارستان ها ، کارخانه های تولید مواد غذایی و انبار ها کاربرد دارند .

 

روکش اپوکسی

روکش های اپوکسی مزایای زیادی دارند که نسبت به سایر پوشش های کف ارجح هستند. بتن سطح به علت خاصیت قلیایی ذاتی خود به واسطه وجود ناخالصی های فلزی به راحتی مورد آسیب مواد شیمیایی قرار می گیرد و به سبب سختی و شکنندگی زیاد مقاومت سایشی و ضربه پذیری پایینی دارد.

 

مزایای روکش صنعتی اپوکسی

-افزایش مقاومت بتن در برابر فرسایش، تخریب و اکثر مواد شیمیایی
-روکش اپوکسی مطلقاً جذب آب ندارد و از نفوذ آب، روغن و سایر مایعات به جسم بتن جلوگیری می‌کند.
-روکش اپوکسی، سبک و کم حجم بوده و از ایجاد هرگونه گرد و غبار جلوگیری می‌نماید.
-روکش اپوکسی به صورت یکپارچه و در رنگ‌های متنوع اجرا می‌گردد.
-روکش اپوکسی با ضخامت ۴ میلیمتر، افزایش مقاومت فشاری بتون را تا 1100 kg/cm2 را در بر دارد.
-سهولت در شستشو، حداقل ۲۰ سال عمر مفید و سرعت در ترمیم آن، از سایر امتیازات این پوشش می‌باشد.

 

کاربرد پوشش های اپوکسی

از کاربرد انواع محصولات اپوکسی می توان موارد زیر را نام برد:

1- پرایمر بتن اپوکسی

2- پرایمر فلزی اپوکسی برای لوله ها و مخازن و لوله های آب آشامیدنی .

3- پرایمر اپوکسی برای سر جوشها و اتصالات .

4- پرایمر فلزی، اپوکسی برای مخازن سکوهای نفتی ، کشتی ها، پل ها، خطوط ارتباطی لوله های نفت.

5- پرایمر فلزی اپوکسی برای مخازن و لوله های زیر زمینی.

6- لاک اپوکی برای مدارهای چاپی و سیم.

7- بتونه اپوکسی (درزگیر).

8- ملات اپوکسی.

9- رنگ اپوکسی با حلال ( براق یا مات با فام های دلخواه ).

10- رنگ اپوکسی بدون حلال ( براق یا مات با فام های دلخواه).

11- روکش خود تراز اپوکسی برای بتن کف ( سطح صاف یا زبر).

12- ورنی اپوکسی .

13- چسب اپوکسی .

14- لاک اپوکسی برای قوطی های مواد غذایی.

 

 

کف پوش های سه بعدی اپوکسی

 

 

اپوکسی و کفپوش های اپوکسی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

طراحی دکوراسیون هم مثل خیلی از هنرهای تزیینی با نوآوری و کارهای خاص خود همراه است.
این کفپوش های سه بعدی می توانند فضا و نمای داخلی منزلتان را متنوع جلوه دهد و بیننده را برای لحظاتی غافلگیر کند که چیزی را که می بینند و آنها را تحت تاثیر قرار می دهد باور کنند یا نکنند. روش کار به این صورت است که عکس ها با دستگاه های حرفه ای پرینت عکس چاپ شده و سپس عکس را کف محل مورد نظر می چسبانند و در نهایت سطح عکس را با چند لایه لاک الکل و اپوکسی پوشش می دهند. البته کار انقدرها هم ساده نیست ولی کلیت کار به این شکل انجام می گیرد .

اپوکسی و کفپوش های اپوکسی

 

 

 

 

 

 

 

 

از هر نوع کفپوشی که در خانه خود استفاده می کنید از چوب گرفته تا سرامیک و لمینت و … مطمئنا با مدل کفپوش های سه بعدی قابل رقابت نیستند.
این کفپوش ها از تصاویز زاویه دار در کنار لایه های نیمه شفاف متعدد برای ایجاد حس سه بعدی بودن تصاویر بهره می گیرند نتیجه استفاده از چنین محصولی ، ایجاد شکل های حیوانات، گیاهان، ماهی ها، امواج دریا و بسیاری تصایر زیبای دیگر به صورت کاملا سه بعدی است.

اپوکسی و کفپوش های اپوکسی

 

 

 

 

 

 

 

اپوکسی و کفپوش های اپوکسی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

زمانی که وارد یک محیط با کفپوش سه بعدی با طرح امواج دریا می شوید، درست مانند این است که موج های دریا هنگام ورود شما به اتاق از کف زمین به سمت بالا حرکت می کنند .در نظر داشته باشید بهترین مکان برای استفاده از چنین کفپوش هایی در حمام و سرویس بهداشتی خانه است. زیرا مدل های سه بعدی با موضوع دریا و اقیانوس برای این قسمت کاملا مناسب هستند.

اپوکسی و کفپوش های اپوکسی

 

 

 

 

 

 

اپوکسی و کفپوش های اپوکسی

 

 

 

 

 

 

 

اپوکسی و کفپوش های اپوکسی

 

 

 

 

 

 

اپوکسی و کفپوش های اپوکسی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

حمام و سرویس بهداشتی یک مکان خوب و مناسب برای استفاده از چنین طرح هایی است اما همانطور که گفتیم با خلاقیت بیشتر می توانید از آنها در دیگر اتاق های خانه مانند آشپزخانه نیز استفاده کنید.اگر می خواهید لذت تمام را از چنین کفپوش هایی ببرید مطمئنا استفاده از آنها در مکانهایی که بیشتر زمان خود را در آن می گذارید زیباتر و منطقی تر خواهد بود. آشپزخانه یکی از همین مکان ها است. قرار دادن طرح های سه بعدی یک جزیره استوایی سرسبز و آسمانی آبی رنگ در آشپزخانه بسیار شفگت انگیز وغافلگیر کننده خواهد بود.

اپوکسی و کفپوش های اپوکسی

اپوکسی و کفپوش های اپوکسی

 

 

 

 

 

اپوکسی و کفپوش های اپوکسی

 

 

 

 

 

 

اپوکسی و کفپوش های اپوکسی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اپوکسی و کفپوش های اپوکسی.اپوکسی و کفپوش های اپوکسی.اپوکسی و کفپوش های اپوکسی.اپوکسی و کفپوش های اپوکسی.اپوکسی و کفپوش های اپوکسی.اپوکسی و کفپوش های اپوکسی.اپوکسی و کفپوش های اپوکسی.اپوکسی و کفپوش های اپوکسی.اپوکسی و کفپوش های اپوکسی.اپوکسی و کفپوش های اپوکسی.اپوکسی و کفپوش های اپوکسی.



درباره نویسنده

سعید فکر آزاد هستم فارق التحصیل کارشناسی مهندسی تکنولوژی عمران-عمران، طراح و علاقه مند به نوشتن در مورد معماری و تکنولوژی. نرم افزار های مورد تسلط: autocad, 3dmax,

سعید فکر آزاد 193 نوشته در بروزکد | مرجع آموزش معماری دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش حرفه ای طراحی نما