no-img
بروزکد | مرجع آموزش معماری

معرفی الگوهاي بارگذاري و حالات بارگذاري در safe


بروزکد | مرجع آموزش معماری
>>>>آیدی اینستاگرام ادمین (navid_asefii) <<<<>>>> آیدی اینستاگرام سایت (broozcad.ir)(home_plan98)<<<<
مراحل خریدضمانت پرداخت
گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

معرفی الگوهاي بارگذاري و حالات بارگذاري در safe


TXT
معرفی الگوهاي بارگذاري و حالات بارگذاري در safe
txt
07 f 2016


معرفی الگوهاي بارگذاري و حالات بارگذاري در safe

حالات بارگذاري در safe

برنامه safe داراي دو حالت معرفی بار می باشد . یکی از این حالات ، معرفی الگوهاي بار گذاري است . این الگوها در واقع معرفی نوع بارهاي وارده براي آنالیز می باشد . براي معرفی و ویرایش الگوهاي بارگذاري مراحل زیر را انحام می دهیم :

الگوهاي بارگذاري و حالات بارگذاري سیف

1_ از منوي Define گزینه Load Patterns را انتخاب می کنیم .

2_ در پنجره جدید ظاهر شده در لیست Load الگوهاي باري که در آنالیز و طراحی می بایست از آنها استفاده شود را باید به برنامه تعریف نماییم . زمانی که فایل را از برنامه ETABS فراخوان می کنیم این الگوها به صورت خودکار به برنامه معرفی می شوند و فقط در این قسمت کافی است که بارهاي اضافه را از لیست Load حذف نماییم .  بارهایی که می بایست باقی بمانند شامل : بار مرده ،بار زنده ، بارهاي زلزله با و بدون خروج از مرکزیت . دیگر بارهایی که از برنامه ETABS منتقل می شوند را می بایست از لیست حذف نماییم. بارهایی که معمولاً باید حذف گردند شامل بار MASS و در سازه هاي فولادي اي که به روش حدي نهایی طرح گردیده اند بارهاي خیالی .

3_ در پروژه اي که از فایل ETABS آن خروجی گرفته شده است ، شامل یک فایل طراحی سازه آن خروجی گرفته شده است ، شامل یک فایل طراحی سازه فولادي می باشد که به روش حدي نهایی طرح گردیده است و همچنین سقف آن از نوع کامپوزیت می باشد که براي این نوع سقفها می بایست یک بار از نوع  SD ) Super Dead )تعریف گردد که این بار نیز می بایست در لیست بارها وجود داشته باشد . عکس زیر بارهایی که در لیست باقی مانده اند را نمایش می دهد :

معرفی الگوهاي بارگذاري و حالات بارگذاري در safe

4_ سپس بر روي دکمه OK کلیک می کنیم تا الوهاي بارگذاري به برنامه تعریف گردند .

 

معرفی حالات بارگذاري:

حالات دومی از معرفی بارها که به آن اشاره کردیم ، معرفی حالت بارها می باشد . این قسمت از برنامه به این معنی می باشد که هر حالت بار چه نوع رفتاري در هنگام آنالیز برنامه دارد . به عنوان مثال آن حالت
بار ممکن است رفتار استاتیکی خطی داشته باشد و یا غیر خطی و چند گزینه دیگر که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت .

براي دسترسي به اين قسمت از منوي Define بر روي گزینه Load Cases… کلیک می کنیم .

برنامه به صورت خودکار براي تمامی الگوهاي بارگذاري اي که قبلاً در قسمت Load Patterns وجود داشته اند یک حالت بار استاتیکی خطی تعریف کرده است که ما در مرحله قبل برخی از الگوها را که جهت انجام
آنالیز به آنها نیازي نداشته ایم را حذف کرده ایم . در این قسمت نیز می بایست همان الگوها را که نیازي
به آنها نبوده را حذف نماییم . براي اینکار کافی است ، الگوهایی که قرار است حذف شوند را انتخاب کرده و بر روي دکمه Delete Case کلیک کنیم.

معرفی الگوهاي بارگذاري و حالات بارگذاري در safe

نکته :

جهت آنالیز و طراحی پی ها مطابق آیین نامه ها باید از روش استاتیکی خطی استفاده نماییم . برنامه نیز به صورت خودکار این گزینه را براي تمامی الگوهاي بارگذاري انتخاب کرده است . فقط جهت حذف کشش در زیر خاك باید ترکیب بارهایی از نوع غیر خطی با حذف کشش را ایجاد کنیم . این ترکیب بارها را می توانیم در قسمت Load Case ایجاد کنیم ولی بسیار وقت گیر خواهد بود .

نحوه بارگذاري و حالات بارگذاري در safe,آموزش نحوه بارگذاري و حالات بارگذاري در safe

آخرین بروز رسانی
1396/2/3
بروزکد


درباره نویسنده

سعید فکر آزاد هستم فارق التحصیل کارشناسی مهندسی تکنولوژی عمران-عمران، طراح و علاقه مند به نوشتن در مورد معماری و تکنولوژی. نرم افزار های مورد تسلط: autocad, 3dmax,

سعید فکر آزاد 193 نوشته در بروزکد | مرجع آموزش معماری دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش حرفه ای طراحی نما