no-img
بروزکد | مرجع آموزش معماری

اضافه کردن Hyperlink به اشیا موجود در اتوکد


بروزکد | مرجع آموزش معماری
>>>>آیدی اینستاگرام ادمین (navid_asefii) <<<<>>>> آیدی اینستاگرام سایت (broozcad.ir)(home_plan98)<<<<
مراحل خریدضمانت پرداخت
گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

اضافه کردن Hyperlink به اشیا موجود در اتوکد


اضافه کردن Hyperlink به اشیا موجود در اتوکد
zip
13 f 2017


اضافه کردن Hyperlink به اشیا موجود در اتوکد

آشنایی با متغیر ها در اتوکد

اضافه کردن Hyperlink به اشیا

 

اضافه کردن Hyperlink به اشیا موجود در اتوکد

اضافه کردن Hyperlink به اشیا

اتوکد نام نرم‌ افزاری است که برای ترسیم نقشه‌ های مهندسی و صنعتی به کار میرود. این نرم افزار از محصولات شرکت آمریکایی اتودسک است. که از سال 1982 تا به امروز در نسخه های گوناگون تولید شده است. و در هر نسخه جدید، امکانات و قابلیت های متنوع تری ارائه شده است. کاربران AUTOCAD امکان استفاده از محیطهای دو و سه بعدی را دارند. به طور کلی میتوان autocad را جایگزینی عالی برای میز و وسایل نقشه کشی مهندسان دانست.

مهندسین عمران و معمرانی و کسانی که با نقشه کشی سر و کار دارند این نرم افزار معروف و محبوب را به خوبی میشناسند.

بسیاری از دانشجویان این رشته ها نیز از نرم افزار AutoCAD استفاده میکنند و همیشه به دنبال جدیدترین نسخه های منتشر شده از آن هستند.

از اتوکد برای نقشه کشی ساختمانی و صنعتی، طراحی قطعات، مدل سازی، معماری داخلی و خارجی، و … استفاده میگردد. امکانات متنوع AutoCAD باعث شده تا این نرم افزار در کاربری های مختلف خانگی، اداری، تجاری، و حتی نظامی مورد استفاده قرار بگیرد.

با اینکه بیش از 25 سال از تولید اولین نسخه نرم افزار اتوکد میگذرد ولی همچنان این شرکت به تولید نسخه های جدید و پیشرفته تر آن اقدام میکند تا بتواند نظر کاربران را همیشه جلب و کرده و آن ها را راضی نگه دارد.

 

 

اضافه کردن Hyperlink به اشیا موجود در اتوکد

یکی از جالبترین قابلیتهای اتوکد اضافه کردن Hyperlink به اشیا موجود در محیط ترسیم هست.
Hyperlink ها درست مثل همین Hyperlink های صفحات وب کار می کنند. به عنوان مثال شما می توانید قسمتی از محیط ترسیم رو به فایل اتوکد دیگری لینک کنید تا کاربر به راحتی با یک مجموعه ترسیمات مرتبط، ارتباط برقرار کنه.
هنگام ساخت Hyperlink هیچگونه محدودیتی از نظر آدرس مقصد وجود نداره. میتونه یک فایل اتوکد دیگه باشه یا اینکه یک فایل MSWord و یا DOC, XLS, PDF و … این فایلها می توانند روی سیستم شما و یا روی سرور و یا اینکه یک آدرس وب و … قرار گرفته باشند.
برای ساخت Hyperlink در خط فرمان تایپ کنید : HYPERLINK یا اینکه از میانبر Ctrl-K استفاده کنید. سپس شی مورد نظر رو انتخاب کنید. و در پنجره ای که باز میشه آدرس HYPERLINK رو وارد کنید. میتونید یک توضیح هم اضافه کنید. هنگامی که موس شما روی یک شی لینک شده برود علامت موس نمایشگر موس عوض میشه و متنی که نوشتید ظاهر میشه. با گرفتن کلید Ctrl و سپس کلیک کردن بر روی شی مورد نظر آدرس مقصد لینک باز میشه. اگر مقصد یک فایل اتوکد باشد اون فایل در پنجره جدیدی باز میشه.

 

منبع:بروزکد

 



درباره نویسنده

سعید فکر آزاد هستم فارق التحصیل کارشناسی مهندسی تکنولوژی عمران-عمران، طراح و علاقه مند به نوشتن در مورد معماری و تکنولوژی. نرم افزار های مورد تسلط: autocad, 3dmax,

سعید فکر آزاد 193 نوشته در بروزکد | مرجع آموزش معماری دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش حرفه ای طراحی نما