no-img
بروزکد | مرجع آموزش معماری

آشنایی با نرم افزار معماری اسکچ آپ


بروزکد | مرجع آموزش معماری
>>>>آیدی اینستاگرام ادمین (navid_asefii) <<<<>>>> آیدی اینستاگرام سایت (broozcad.ir)(home_plan98)<<<<
مراحل خریدضمانت پرداخت
گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

آشنایی با نرم افزار معماری اسکچ آپ


آشنایی با نرم افزار معماری اسکچ آپ
zip
15 f 2016


آشنایی  با نرم افزار معماری اسکچ آپ

آشنایی با نرم افزار معماری اسکچ آپ

آشنایی با نرم افزار معماری اسکچ آپ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آشنایی با نرم افزار معماری اسکچ آپ

یک برنامه برای طراحی مدل های 3بعدی است که کار با آن بسیار ساده است و امکانات بی نظیری دارد که در اینجا به معرفی آن می پردازیم.
شما براحتی می توانید خانه، دکوراسیون خانه و یا هر چیزی را که تصور کنید در Google Sketchup طراحی کنید و یا از انبار تصاویر 3بعدی داونلود کنید، طرح های ساختمانی خود را در Google Earth قرار دهید یا برای اجرا چاپ کنید.

 

تاریخچه

اسکچ آپ توسط یک شرکت تازه تاسیس Last Software @ طراحی شد که در سال 1999 کار خود را شروع کرده بودند.

اسکچ آپ اولین بار در آگوست 2000 بعنوان ابزار طراحی 3بعدی چند منظوره منتشر شد. و در همان سال جایزه برگزیده انجمن اولین نمایشگاهی که در آن شرکت کرده بود را دریافت کرد. و بلافاصله جای خود را در بازار معماری و صنعت طراحی ساختمان باز کرد و تغییراتی در برنامه بر اساس خواسته های کاربران حرفه ای ایجاد کرد.

دلیل موفقیت زود هنگامش چیزی نبود جز یادگیری سریع برنامه، برنامه های مشابه دیگر زمان بسیار بیشتری طول می کشید تا کاربران نحوه استفاده از آنها را آموزش ببینند.

و در ورژن 6 Sketchup امکانات بیشتری به برنامه خود اضافه کرد که بر محبوبیتش افزود.

در 14 مارس 2006 گوگل پس از معرفی پلاگین این برنامه برای Last Software ,Google Earth را خرید.

در ژانویه 2007، 6 Sketchup با امکانات جدید و نسخه beta گوگل SketchUp LayOut به بازار آمد. SketchUp LayOut شامل ابزار کاربردی 2بعدی و همچنین ابزار نمایش 2بعدی است که کار را برای معرفی طرح ها برای کاربران حرفه ای راحت تر می کند چنانکه آنها نیاز ندارند برای معرفی طرح ها به ابزارهای برنامه های دیگر پناه ببرند.

در فوریه همان سال نسخه تکمیلی منتشر شد که باگ های برنامه تصحیح شده بود اما امکانات جدیدی ارائه نشد.

و در نوامر2008، 7 Sketchup با امکانات بهبود استفاده آسان، یکپارچگی امکانات برنامه با انبار 3بعدی گوگل ، و امکانات متنوع دیگرمنتشر شد.

نسخه 8 این برنامه در آغاز سال جدید میلادی 2012 برای دانلود روی سایت گوگل قرار گرفت.

 

اسکچ آپ چیست؟

آشنایی با نرم افزار معماری اسکچ آپ

آشنایی با نرم افزار معماری اسکچ آپ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(SketchUp) که هم اکنون به طور رسمی تحت مالکیت شرکت Trimble است؛ در دایره نرم افزار های مدل سازی سه بعدی شناخته می شود. کاربرد این نرم افزار می تواند در زمینه رشته هایی چون: معماری، عمران، تاسیسات، نجاری، فیلم های شبیه سازی کامپیوتری و… و حتی بازی های کامپیوتری باشد.

اسکچ آپ یکی از ساده ترین نرم افزار هایی است که نه تنها در دایره نرم افزار های مدل سازی سه بعدی، بلکه در دایره نرم افزار های فنی و کد (CAD) می‌توانید بیابید. اصول کار با اسکچ آپ بر پایه خط است؛ که همین مسئله استفاده از آن را برای کاربر معمار لذت بخش تر می کند. خطوط به هم میپیوندند و سطوح را به وجود می آورند. سطوح به هم می‌پیوندند و احجام را به وجود می آورند. همچنین سطوح می‌توانند به وسیله محبوب ترین و معروف ترین ابزار اسکچ آپ (که به نماد آن نیز تبدیل شده است)، Push Pull Tool، با کشیده و فشرده شدن، ارتفاع به دست بیاورند تا احجام به وجود بیاید.
روند طراحی در اسکچ آپ برخلاف تصور برخی، کاملا می‌تواند دقیق و با ابعاد و اندازه صورت بگیرد.

اسکچ آپ را می توان ساده ترین نرم افزار مدل سازی سه بعدی دانست. اما اگر کمی جستجو کنید متوجه خواهید شد که کاربران بسیار حرفه ای طرفدار این نرم افزار اند و نمونه های ساخته شده با این نرم افزار با نمونه های ساخته شده با نرم افزار های بسیار پیشرفته و پیچیده برابری می کند. علت اصلی امکان نصب و استفاده از افزونه ها در این نرم افزار است.
از نسخه 7 به بعد، سازندگان امکانی را فراهم کرده اند که با کمک زبان برنامه نویسی Ruby می توان برای اسکچ آپ افزونه ساخت. به این ترتیب به سرعت برای هر گونه مدل سازی یا عملیات مختلف افزونه ای ساخته شد که سبب شد اسکچ آپ در کنار سادگی قدرت فراوانی داشته باشد. بیشتر افزونه های روبی ساخته شده، رایگان اند و به طور مثال میتوانید از Sketchucation.com آن ها دانلود کنید. اما افزونه های پیشرفته تر و تجاری نیز وجود دارند.
نصب پلاگین های اسکچ آپ بسیار ساده است. فقط کافی است فایل افزونه مورد نظر را با پسوند rb درون پوشه Plugins در پوشه محل نصب Sketchup کپی کنید و یک بار نرم افزار را باز و بسته کنید.

آشنایی با نرم افزار معماری اسکچ آپ

آشنایی با نرم افزار معماری اسکچ آپ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

با نصب نرم افزار اسکچ آپ به صورت خودکار دو نرم افزار دیگر، LayOut و Style Builder نیز نصب می شوند.
LayOut: نرم افزار صفحه آرایی بر پایه Vector است که کار با آن بسیار ساده است و به راحتی می توانید علایم و نشانه های مربوط یه معماری را به ارایه تان اضافه کنید و همچنین مدل های ساخته شده در اسکچ آپ را به زاحتی می توانید وارد این نرم افزار کنید و حتی در زوایای مختلف نمایششان بدهید.
Style Builder: نرم افزار ساخت مجموعه خطوط برای استفاده در اسکچ آپ است. با کمک این نرم افزار حتی می توانید خطوط دستی خودتان را وارد نرم افزار اسکچ آپ کنید.

آشنایی با نرم افزار معماری اسکچ آپ

آشنایی با نرم افزار معماری اسکچ آپ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اصولا اسکچ آپ برای خروجی غیر واقعی ساخته شده است. در این نرم افزار به راحتی میتوانید انواع سبک های غیر واقع گرایانه، مثل خطی ، رنگی و… را بسازید و خروجی بگیرید. اما به صورت پیشفرض امکانی برای Render صحنه ساخته شده وجود ندارد.
در اسکچ آپ نورهای مصنوعی وجود ندارند و تنها نور صحنه نور خورشید است. البته تعریف نور خورشید در این نرم افزار با نرم افزارهای سه بعدی دیگر کمی متفاوت است. به این گونه که در این نرم افزار امکان حذف نور خورشید وجود ندارد، چون اصولا نور خورشید وجود ندارد! فقط سایه های متاثر از نور فرضی خورشید (در صورتی که فعال شان کنید) وجود دارند و میتوانید جهت و شدت شان و… را تعیین کنید.

 

اسکچ آپ حقیقتا سریع ترین و در عین حال ساده ترین نرم افزار برای طراحی و سه بعدی کردن ساختمان تا به امروز است.

قابلیت های ویژه این نرم افزار در زمینه نمایش پرسپکتیوهای انسانی و سهولت در خلق سایه های واقعی و استایل های متنوع خود را به سرعت در دل دانشجویان معماری جا کرده است!

از مهم ترین ویژگی های منحصر به فرداسکچ آپ ورودی و خروجی گرفتن برای تمام نرم افزارهای معماری مانند اتوکد، ۳دی مکس،فتوشاپ، پیرانزی و … است.

ورژن Google SketchUp Pro v7.0.10247 دارای پرسپکتیوهای انسانی تر و مناسب برای معماری داخلی و استایل های جدید و یک برنامه جانبی برای ساختن استایل می باشد.

 



درباره نویسنده

سعید فکر آزاد هستم فارق التحصیل کارشناسی مهندسی تکنولوژی عمران-عمران، طراح و علاقه مند به نوشتن در مورد معماری و تکنولوژی. نرم افزار های مورد تسلط: autocad, 3dmax,

سعید فکر آزاد 193 نوشته در بروزکد | مرجع آموزش معماری دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش حرفه ای طراحی نما