no-img
بروزکد | مرجع آموزش معماری

آشنایی با منوی Group در 3D Max


بروزکد | مرجع آموزش معماری
>>>>آیدی اینستاگرام ادمین (navid_asefii) <<<<>>>> آیدی اینستاگرام سایت (broozcad.ir)(home_plan98)<<<<
مراحل خریدضمانت پرداخت
گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

آشنایی با منوی Group در 3D Max


آشنایی با منوی Group در 3D Max
zip
01 f 2017


آشنایی با فرمان های 3D Max

آشنایی با منوی Group در 3D Max

 

 

آشنایی با منوی Group در 3D Max

نرم افزار تری دی مکس (3D Max) بدون شک معروف ترین و پرکاربرد ترین نرم افزار سه بعدی سازی است.

افرادی که قصد کار با برنامه 3D Max را دارند، باید از قوه تخیل بسیار بالا برخوردار باشند. زیرا فاکتور اساسی برای موفق شدن در کار با این برنامه، تخیل پردازی در دنیای مجازی ای است که با آن سر و کار دارید. در مرحله بعد باید به تمامی حالات و خواص مواد از جمله چگونگی حالت انعکاس تصویر بر روی جسم مورد نظر، یا چگونگی مراحل ذوب آن جسم در دماهای مختلف آشنا باشید.

 

کاربردهای تری دی مکس در معماری
معماران و گرافیست‌ ها می‌توانند از این برنامه برای پیش‌نمایش بناها و مدل‌هایی که هنوز ساخته نشده‌اند، استفاده کنند. کاربرد دیگر این نرم افزار در معماری تبدیل پلانهای ساده به شکل سه بعدی می باشد.

3D Max از نقشه ها و ترسیمات انجام شده در نرم افزار Autocad هم پشتیبانی می کند که برای معماران اهمیت بسیار دارد. همچنین به کمک 3ds Max میتوان نماهای داخلی ساختمان را طراحی و مشاهده نمود.

طراحی هایی مثل Interior and Exterior Design را هم می توان توسط تری دی مکس انجام داد. و با خروجی گرفتن از طرح ها می توان سازه ها را قبل از اجرا مشاهده نمود و نواقص آن را از بین برد، که این موضوع کمک شایانی به معماران می کند.

 

آشنایی با منوی Group در 3D Max

این منو و فر مان هاي داخل آن براي دسته بندي و اجتماع دادن چند شی در صحنه مورد استفاده قرار می گیرد.

 

فرمان Group

 

منوی Group

منوی Group

 

به کمک این فرمان شی هاي انتخاب شده در ص حنه را به صورت یک گروه در می آوریم به این صورت که زمانی که یک شکل انتخاب می شود تمام اشکالی که با آن شکل تشکیل گروه را داده اند انتخاب می شوند.

 

فرمان un Group

این فرمان باعث از بین رفتن و متلاشی شدن یک گروه می شود.

 

فرمان open

این فرمان باعث می شود که یک گروه به صورت موقت باز شده و اشیاء موجود در گروه قابل ویرایش شوند ولی گروه هنوز از بین نرفته و نرم افزار براي ثابت کردن این مطلب معمولاً یک کادر مکعب در دور گروه باز شده می کشد که این اشیاء گروهی هستند که به صورت موقت باز شده است.

 

فرمان Close

این فرمان باعث بسته شدن گروهی می شود که آن گروه باز شده باشد.

 

فرمان Attach

به کمک این فرمان می توان اشیاء که در گروهی وجود ندارند را به یک گروه اضافه نمود . به این صورت که  روي آن شی که در گروهی نیست کلیک کرده و سپس از منوي Group گزینه Attach را زده تا آن شی به آن گروه اضافه شود.

 

فرمان Detach

به کمک این فرمان می توان اشیاء که در درون یک گروه هستند را از آن گروه جدا نمود این فرمان زمانی روشن است که قبل از آن گزینه یا فرمان open به کار برده باشیم.

 

فرمان Explode

این فرمان می تواند گروههاي انتخابی را کاملاً متلاشی کند . و باعث متلاشی شدن گروههاي انتخابی می شد و تفاوت این فرمان با فرمان un Group این است که فرمان un Group یک گروه را از بین ولی فرمان Explode به جز از بین بردن گروهی اصلی گروههاي فرعی را نیز از بین می برد.

 

فرمان Assemble

این فرمان مجموعه اي از اشیا منتخب یا اس مبلها یا گروهها را در یک اسمبل قرار داده و یک شی کمکی Luminaries را به عنوان شی رییس head object ایجاد می کند هنگامی که فرمان اسمبل را اجرا می کنید می توانید اشیا اسمبل شده را به عنوان یک شی واحد و مستقل در صحنه در نظر بگیرید . براي انتخاب کل اسمبل می توانید بر روي هر یک از اشیا عضو آن کلیک کنید داخل هر اسمبل می تواند گروهها و اسمبلها دیگر را قرار داد.

 

در هر اسمبل موقعیت و گرایش شی رییس head به شرح زیر تعیین می شود.

اگر فرزندهاي بدون واسطه براي شی رییس وجود داشته باشند آنگاه شی رییس با مرکز پایین جعبه مح یطی اسمبل تراز می شود. اگر فقط یک فرزند بدون واسطه براي شی رییس وجود داشته باشد آنگاه نقطه اتکاي این شی با نقطه اتکاي شی فرزند تراز خواهد شد.

فرمان این قسمت مانند فرمان ها قسمت Group می باشد.

 



درباره نویسنده

سعید فکر آزاد هستم فارق التحصیل کارشناسی مهندسی تکنولوژی عمران-عمران، طراح و علاقه مند به نوشتن در مورد معماری و تکنولوژی. نرم افزار های مورد تسلط: autocad, 3dmax,

سعید فکر آزاد 193 نوشته در بروزکد | مرجع آموزش معماری دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش حرفه ای طراحی نما