no-img
بروزکد | مرجع آموزش معماری

آشنایی با درب ضد سرقت


بروزکد | مرجع آموزش معماری
>>>>آیدی اینستاگرام ادمین (navid_asefii) <<<<>>>> آیدی اینستاگرام سایت (broozcad.ir)(home_plan98)<<<<
مراحل خریدضمانت پرداخت
گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

آشنایی با درب ضد سرقت


آشنایی با درب ضد سرقت
zip
10 f 2017


آشنایی با درب ضد سرقت

آشنایی با درب ضد سرقت

آشنایی با درب ضد سرقت

 

آشنایی با درب ضد سرقت

موضوع حفاظت از خانه ها با صرف هزینه های معقول همواره دغدغه بسیار مهم هر خانواده ای به شمار می رفته است، اینکه شما بتوانید علاوه بر خانه از اسباب داخل آن هم حفاظت کنید و هم اینکه نیاز به نصب تجهیزات گرانی هم نداشته باشید
به عقیده بسیاری از متخصصان، استفاده از دزدگیر های هشداردهنده برای خانه های کوچک شخصی هزینه بالایی در بر دارد و اگر خدای ناخواسته سارق به مسائل فنی و الکتریکی آشنایی داشته باشد به راحتی با قطع کردن سنسورهای حساس به حرکت و نور می تواند آن را از کار بیندازد و وارد منزل شما شود. علاوه بر اینکه استفاده از این دسته از دزدگیرها برای منازل شخصی آنقدرها هم معمول نیست.

 

بنابراین می توانید به یک حفاظ و ورودی غیر قابل نفوذ هم فکر کنید، به نظر من درب های ضد سرقت که این روزها بازار خوبی هم پیدا کرده اند می توانند علاوه بر ایفای نقش درب منزل، وظیفه حفاظت ورودی را هم به خوبی انجام دهند. ویژگی های منحصر به فرد این درها باعث می شود که با نصب یکی از آنها، دیگر با خیال آسوده منزلتان را ترک کنید و روزها و ماه ها بدون دغدغه منزلتان، به شهرها و کشورهای مختلف سفر کنید.

آشنایی با درب ضد سرقت

آشنایی با درب ضد سرقت

مانند بسیاری از دیگر محصولات، درحال حاضر درهای ضد سرقت ساخت کشورهای چین و ترکیه بیشتر از دیگر محصولات در بازار ایران وجود دارد که از نظر کیفی می توان به طور تقریبی هر دو را نیز در یک رده بندی قرار داد. البته فراموش نکنیم که شرکت های ایرانی نیز توانسته اند با وارد کردن قطعات خارجی این محصول از کشورهای ترکیه یا چین، در سال های اخیر به ساخت درب های ضد سرقت در داخل کشور بپردازند.

درب ضد سرقت چیست ؟

آشنایی با درب ضد سرقت

آشنایی با درب ضد سرقت

درب ضد سرقت همانگونه که از اسم آن مشخص است به دربی گفته میشود که مانع از ورود سارقین شده و در مقابل هر گونه دستکاری، تخریب و اهرم نمودن ایمن و قابل اطمینان باشد که شایان ذکر است این اطمینان به منزله ی صد در صد نبوده ولی در مقایسه با درب های معمولی میتوان تفاوت بسیار زیادی را مشاهده نمود و به استحکام درب های ضد سرقت پی برد. که بر خلاف درهای معمولی این گونه درب ها در مقابل فشار ، برش ، اهرم و دستکاری قفل از سطح ایمنی بسیار بالایی برخوردار بوده و امنیت بسیار بیشتری از درب های معمولی حتی با نرده های حفاظتی (آکاردئونی) دارند که اشاره به این مطلب ضروری میباشد که باید درب مورد استفاده قرار گرفته از استانداردهای این محصول بر خوردار بوده و از درب های متفرقه با ابزار یراق معمولی نباشد و در همه جهات دارای استاندارد جهانی این محصول باشد که در ادامه اشارات و راهنمایی هایی در خصوص خرید این محصول و مد نظر قرار دادن چند نکته اساسی در هنگام انتخاب آن کرده ایم.

 

متاسفانه مرجع دقیق و کاملی در مورد درب های ضد سرقت و اشنایی آن در دسترس عموم نیست و متاسفانه اندک شرکت هایی از این نا آگاهی مردم سو استفاده کرده و درب های در شکل و شمایل درب های ضد سرقت را به عنوان درب ضد سرقت به فروش میرسانند که از چند و یا حتی هیچکدام از استاندارد های این گونه درب ها بر خوردار نبوده و دارای ایمنی معمولی در حد درب های معمول و ضد سرقت میباشند به طور مثال در میان دو رویه درب هیچ گونه ورق فلزی به کار نرفته باشد که با چشم و نداشتن آگاهی در این خصوص فهمیدن آن بسیار مشکل میباشد.در این پاورپوینت سعی شده است تا حدودی به این مسئله پرداخته و آشنایی و نکات لازم را در خصوص این گونه درب ها در حد قابل قبولی ارائه کنیم.

آشنایی با درب ضد سرقت

آشنایی با درب ضد سرقت

با نصب اینگونه از درب ها دیگر با خیالی آسوده و آرامش خیال بیشتری از منزل خارج شده و درب منزل خود را قفل نمایید. همواره مسئله حفاظت از منازل با صرف هزینه کم یکی از دغدغه های افراد به شمار میرود که وجود درب های ضد سرقت تا حدود بسیار زیادی از این نگرانی کاسته و بازار بسیار خوبی در تمام کشورها و همچنین کشور ایران را به خود اختصاص داده است. و باعث کاهش سرقت از منازل شده است که البته توجه به این نکته بسیار حائز اهمیت است که نوع انتخاب و سفارش درب با محل مورد استفاده ی آن رابطه ی مستقیم دارد به طور مثال درب های مورد استفاده در ویلا کارخانجات و ادارات باید به مراتب دارای امنیت و مقاومت بیشتری نسبت به درب منازل باشد و از ورق فولادی ضخیمتری نسبت به درب منازل استفاده میشود و همچنین ساختار درب ها برای مکان های مختلف متفاوت میباشد و متناسب با محل مورد نظر از عایق صوتی ، عایق رطوبت ، عایق حرارت و برودت ، ضد اسید و سایر عایق ها استفاده می شود.

 

ویژگیهای درب های ضد سرقت

آشنایی با درب ضد سرقت

آشنایی با درب ضد سرقت

درب های ضد سرقت که از استاندارد های روز جهانی بهره میبرند در مقایسه با درب های دیگر دارای ویژگیهای بسیاری می باشد که میتوان به موارد زیر اشاره نمود :

1- در داخل درب های ضد سرقت از یک ورقه فلزی بسیار محکمی استفاده می شود که مانع از هر نوع ورود و نفوذ سارقان می گردد.
2- بر خلاف درب های معمولی درب های ضد سرقت از یه نقطه به چهارچوب متصل نشده و با بهره گیری از قفل ها و ساختار گاو صندوق ها،درب های ضد سرقت از چندین نقطه به چهارچوب متصل می شوند که این خود از ویژگیهای منحصر به فرد درب های ضد سرقت می باشد.

3- درب های ضد سرقت دارای عایق صوتی می باشند
4- در ساخت درب های ضد سرقت از سنگ پشم نسوز هم برای جلوگیری از حریق استفاده می شود که عایق حرارت می باشد ساخت این درب ها به گونه ای باید باشد که با رعایت استاندارد های لازم در هنگام آتش سوزی مانع از ورود و کمک رسانی نیروهای امدادی نگردد
5- ساختار درب های ضد سرقت به گونه ای می باشد که بعد از نصب در چهارچوب غیر قابل اهرم کردن می باشد .

6- در اطراف درب های ضد سرقت از یک نوار یا زه لاستیکی به منظور جلوگیری از ورود گرد و خاک و همچنین جلوگیری از اتلاف انرژی استفاده شده است
7- نصب آسان درب های ضد سرقت باعث شده است که در انتهای عملیات ساخت و ساز اقدام به نصب درب های ضد سرقت شود که این خود باعث می شود کمترین آسیب به درب وارد شود.

8- قفل درب های ضد سرقت دارای 11 زبانه میباشند که در سه جهت مختلف عمل میکنند
9- ضخامت ورق به کا رفته در آن بیش از یک میلی متر است که خود گویای امنیت و استحکام این نوع درب هاست
10- ضد آب بودن
11- دیر خراب شدن درب و ابزار یراق آن
12- نصب آسان
13- تنوع در ظاهر و زیبایی آن و همچنین رنگ بندی متنوع آماده

14- تنوع در ابعاد و ضخامت های آن
15- روکش های متنوع از جنس های مختلف
16- عایق اتلاف انرژی
17- تنوع بسیار زیاد قیمت با توجه به مواد استفاده شده در آن   18- جلوگیری از صدا یا کاهش دهنده صدا    19- قفل های شب بند   20- زنگ اضافی و دوربین چشمی که در داخل خود در قرار گرفته است
با توجه به ویژگی های بسیار زیادی که درب های ضد سرقت نسبت به درب های معمولی دارند به خصوص از لحاظ امنیت میتوان اینگونه درب ها را جایگزین بسیار مناسبی برای درب های معمولی دانست.

 

انواع درب ضد سرقت

آشنایی با درب ضد سرقت

آشنایی با درب ضد سرقت

در حال حاضر بیشترین درب های موجود در بازار ایران از کشورهای ترکیه و چین وارد ایران شده است که در سالهای اخیر با وارد نمودن قطعات درب های ضد سرقت در ایران ، شرکتهای ایرانی نیز موفق به ساخت این گونه درب ها با کیفیت قابل مشاهده ای شده انددر اینجا به یکسری از تفاوتها در میان درب های ترک و چین میپردازیم و از جهاتی انها را با هم مقایسه می نماییم :در ابتدا از لحاظ کیفی میتوان اشاره به آن نمود که همانطور که میدانیم در خصوص محصولات چینی درجه کیفیت متفاوت بوده و هر محصول چینی دارای چندین نوع درجه از لحاظ کیفی میباشد که در خصوص درب های ضد سرقت نیز این چنین است و در مواردی درب های چینی از کیفیت بالاتری نسبت به درب های ترک برخوردارند.

آشنایی با درب ضد سرقت

آشنایی با درب ضد سرقت

و در مواردی نیز بر عکس می باشد که باید با توجه به محل نصب درب نوع و کیفیت درب را انتخاب کردتفاوت دیگر در ظاهر این گونه درب ها میباشد که چهارچوب درب های ضد سرقت ترک اختلاف سطح بیشتری بین سطح بیرونی چهار چوب و لنگه درب نسبت به نوع چینی خود دارند و همچنین لولا های درب ضد سرقت ترک از قابل مشاهده بوده که در درب های ضد سرقت چینی لولا ها به صورت مخفی می باشد و دیده نمی شود در ضمن لولا ها در درب های ضد سرقت چینی و ترک با یکدیگر متفاوت می باشد.از دیگر تفاوتها میتوان به مشخصات فنی آنها اشاره نمود: مشخصات فنی درب های ضد سرقت چینیاین درب ها دارای 4 عدد لولا می باشند که به صورت مخفی بوده و قابلیت ریگلاژ را نیز دارد و بر روی آن یه عدد چشمی و زنگ نصب شده است و علاوه بر دستگیره های زیبا دارای قفل شب بند می باشند.

 

سیستم قفل درب که با چرخاندن کلید بطور همزمان 13 عدد زبانه از چهار جهت وارد چهار چوب می شونددرب های چینی دارای 7 عدد کلید کامپیوتری می باشد که 2 عدد از کلیدها معروف به کلید کارگری و برای استفاده در زمان ساخت و ساز ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرند و 5 عدد کلید به عنوان کلید های اصلی مورد استفاده قرار می گیرند.

آشنایی با درب ضد سرقت

آشنایی با درب ضد سرقت

مشخصات درب های ضد سرقت چینی

آشنایی با درب ضد سرقت

آشنایی با درب ضد سرقت

چهارچوب این درب ها دارای 12 سانتی متر ضخامت می باشد که قطر ورق آن 1 میلی متر می باشدلنگه درب 70 میلی متر ضخامت داردنمای کلی درب از ورق استیل است که دارای ضخامت 1.2 میلی متر بوده و روکش درب از رنگ پودری الکترو استاتیک است که دارای طرح های پاشنه درب از ورق استیل ضد زنگ است و ساختار داخلی درب از ورق استیل یکپارچه با پل های استحکام دهنده تشکیل شده استاندازه های استاندارد درب های ضد سرقت چینی:درب های تک لنگه = 105 * 205 سانتی متر و 105 *210 سانتی متردرب های دو لنگه = 120 *205 سانتی متر و 117* 205 سانتی متر

 

مشخصات فنی درب های ضد سرقت ترک

آشنایی با درب ضد سرقت

آشنایی با درب ضد سرقت

درب های ضد سرقت ترک دارای 4 عدد لولا می باشند و قابلیت ریگلاژ را نیز دارد و بر روی آن یه عدد چشمی نصب شده است و علاوه بر دستگیره های زیبا دارای قفل شب بند می باشند.
سیستم قفل درب که با چرخاندن کلید بطور همزمان 8 عدد زبانه متحرک و ثابت از دو جهت وارد چهار چوب میشونددرب های ترک دارای 8 عدد کلید کامپیوتری می باشد که 3 عدد از کلیدها معروف به کلید کارگری و برای استفاده در زمان ساخت و ساز ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرند و 5 عدد کلید به عنوان کلید های اصلی مورد استفاده قرار می گیرند.

 

مشخصات درب های ضد سرقت ترک

آشنایی با درب ضد سرقت

آشنایی با درب ضد سرقت

چهارچوب این درب ها دارای 17 سانتی متر ضخامت می باشد که قطر ورق آن .1.4 میلی متر می باشدلنگه درب 90 میلی متر ضخامت داردپاشنه درب از ورق استیل ضد زنگ است و ساختار داخلی درب از ورق استیل یکپارچه با پل های استحکام دهنده تشکیل شده استاندازه های استاندارد درب های ضد سرقت ترک :درب های تک لنگه = 110 * 210 سانتی متر

 

مشخصات فنی درب های ضد سرقت ایرانی

آشنایی با درب ضد سرقت

آشنایی با درب ضد سرقت

ایران به شخصه خود تولید کننده ی کامل این گونه درب ها نمی باشد و با تولید چهارچوب این گونه درب ها یراق آلات مورد استفاده در ساخت درب های ضد سرقت را عمدتا از کشور ترکیه وارد نموده و شرکت های مختلف به مونتاژ آنها می پردازند. که در نتیجه میتوان درب های ضد سرقت ایرانی را مشابه ترکیه دانست که در بالا خصوصیات درب های ترکیه ای مورد بررسی قرار گرفت.

نکاتی در خصوص فریم انتظار درب ضد سرقت

اولین نکته زمان نصب فریم انتظار درب های ضد سرقت است که باید در پاین عملیات دیوار چینی و قبل از سفید کاری باشدابعاد قوطی مورد استفاده در ساخت فریم انتظار بهتر است 4*8 سانتی متر باشد البته از ابعاد کمتر نیز می توان استفاده کرد که بستگی به شرایط چهار چوب نیز دارد و بهتر است قبل از نصب ان با مشاورین این گونه درب ها مشورت نمودابعاد خود فریم انتظار که البته به صورت آماده به فروش می رسد باید به این نکته توجه کرد که ابعاد داخل به داخل فریم انتظار باید از ابعاد پشت به پشت لنگه درب ضد سرقت به اندازه یک سانتیمتر بزرگ تر باشد برای مثال اگر ابعاد فریم انتظار 210*105 باشد ابعاد لنگه درب باید یک سانتی متر کوچکتر باشد یعنی 209*104فریم انتظار را حتما قبل از نصب رنگ آمیزی نمایید که در حین عملیات ساختمانی از زنگ زدگی و خوردگی آن جلوگیری شود.

در هنگام نصب فریم انتظار توجه به این نکته بسیار حائز اهمتیت است که فریم انتظار به صورت کاملا تراز و شاقول در محل مورد نظر نصب گردد که در صورت تاب افتادن به آن درب به شکل درست در محل خود قرار نگرفته و نصب لنگه درب ضد سرقت با مشکل مواجه می شود که برای حل این مشکل بهتر است در هنگام نصب فریم انتظار را به وسیله ریسمان ابعاد دو طرف آن را با هم اندازه کرد(4 ریسمانه)قرار گرفتن سطح فریم انتظار نسبت به سطح محل نصب نیز از موارد مهم دیگر است که باید قسمت پاخور فریم انتظار دقیقا هم سطح با سطح زمین بوده و به هیچ وجه نه بالاتر نه پایین تر باشد.

 

تفاوت درب های ضد سرقت

1- درب های ضد سرقت در مقایسه با درب های معمولی دارای امنیت به مراتب بیشتر و بالاتری میباشند که این هم در ساختار درب و همچنین در ابزار یراق مورد استفاده قرار گرفته کاملا واضح است
2- درب ضد سرقت بر خلاف درب معمولی کلا از چوب ساخته نمیشود و در میان دو رویه لنگه درب ضد سرقت از ورق فولادی جهت جلوگیری از شکستن و سوراخ نمودن درب استفاده شده است
3- درب ضد سرقت بر خلاف درب معمولی به صورتی نصب می شود که فضای خالی در آن وجود نداشته و مانع از ان می شود که سارقین بتوانند با دیلم نمودن آن را باز نمایند
4- درب ضد سرقت از دو لولا مانند درب های معمولی استفاده نمی کند بلکه از سه یا بیش از سه لولا استفاده می کند و همچنین لولا های درب ضد سرقت با به صورت مخفی هستند و یا به سمت داخل می باشند که در واقع دسترسی سارقین به لولا را کلا غیر ممکن می کنند.

5- در درب ضد سرقت از قفل های معمولی و یک زمانه دار استفاده نمیکنند بلکه قفل های ضد سرقت و ساختار درب به گونه ای است که درب از دو و یا هر سه طرف و در برخی از موارد از هر چهار طرف درب ضد سرقت در چهارچوب قفل می شود
6- در اطراف چهارچوب از زه لاستیکی استفاده شده است که مانع از ورود گرد و خاک میشود و درب های ضد سرقت عایق صوتی نیست هستند.

7- درب صد سرقت دارای قفل های با استاندارد روز جهانی و بسیار با امنیت تر نسبت به درب های معمولی است.

8- نصب آسان درب ضد سرقت

9- درب های ضد سرقت عایق حرارتی نیز میباشند

10- درب های ضد سرقت دارای رنگ بندی و طرح بندی های متنوع و آماده میباشند

11- درب های ضد سرقت با توجه به ابعاو اندازه های مختلف و همچنین اجناس به کار رفته در آن دارای قیمت های مختلفی هستند و تنوع قیمت دارند.

12- ضخامت ورق به کار رفته در درب ضد سرقت بیش از یک میلی متر ضخامت دارد که این خود دلیل بر امنیت بالای درب است

13- درب ضد سرقت دارای قفل شب بند است

14- بر روی درب ضد سرقت یک زنگ هم در صورت نیاز نصب می شود

15- در صورت نیاز درب ضد سرقت را میتوان با وسایل امنیتی جانبی تجهیز نموده و باعث بالابردن بیش از پیش درب ضد سرقت شد

16- ابزار و یراق استفاده شده در درب های ضد سرقت دارای استاندارهای روز جهانی بوده و باید در هنگام خرید به نوع ، جنس ، شرکت سازنده و همچنین کارایی ابزار یراق نصب شده بر روی درب ضد سرقت توجه نمود که در بخش نکاتی که در هنگام خرید درب ضد سرقت باید به آنها دقت نمود به طور کامل و مفصل توضیح خواهیم داد.

 

درب های ضد سرقت ترکیه ای و ایرانی

دلیل قرار گیری درب ضد سرقت ایرانی و ترکیه ای در یک ردیف آن است که در اصل هردو نوع این درب ها از جنس درب ضد سرقت ترکیه ای می باشد و تفاوت آن در محل مونتاژ درب های ضد سرقت می باشد که در ایران یا در ترکیه مونتاژ شوند از این رو درب های ضدسرقت ایرانی و ترکیه ای را با هم مورد بررسی و تجزیه تحلیل قرار می دهندمعمولا چهارچوب درب ضد سرقت ترکیه ای دارای عمقی به طول 17 سانتی متر می باشد که در ساخت آن از ورق هایی با ضخامت بیش از 2/1 میلی متر استفاده می شود و لنگه درب ضد سرقت دارای عرض داخلی 9 سانتی متر می باشد همچنین جنس ورق داخلی درب ضد سرقت که در میان دو رویه قرار گرفته است در بعضی از گونه درب ها از ورق استیل کامل و یکپارچه و در برخی دیگر از ورق های آهنی ساخته شده استپاشنه درب نیز از ورق استیل میباشد که ضد زنگ زدگی و پوسیدگی می باشد.

اندازه های چهارچوب و لنگه درب ضد سرقت در انواع و اقسام مختلفی تولید شده است تا نیاز مشتریان خود را پوشش دهددرب ضد سرقت ترکیه ای به گونه ای ساخته شده است که از چهار عدد لولا برای نصب لنگه درب ضد سرقت بر روی چهار چوب استفاده میشود که این لولا ها قابلیت تنظیم و ریگلاژ شدن را نیز دارا میباشند و بر روی این درب ها هم چشمی و هم قفل شب بند برای اسایش بیشتر خریداران درب ضد سرقت ترکیه ای فراهم شده استدر اکثر درب های ضد سرقت ترک سیستم قفل شوندگی درب ضد سرقت بر روی چهار چوب بدین صورت است که پس از چرخاندن کلید در قفل درب ضد سرقت به طور همزمان و با هم تعداد هشت عدد زبانه از دو جهت درب ضد سرقت وارد چهارچوب میشوند و درب قفل می شودتعداد کلید هایی که بر روی درب ضد سرقت ترکیه ای گذاشته می شود به طور معمول تعداد هشت عدد می باشد که به دو دسته تقسیم می شوند تعدادی از این کلیدها به عنوان کلید فرعی یا همان کلید کارگری و تعدادی دیگر به عنوان کلید اصلی در هنگام خرید درب ضد سرقت به خریداران تحویل داده می شود که معمولا در درب های ضد سرقت ترکیه ای سه عدد کلید به عنوان کلید کارگری یا همان فرعی و پنج عدد به عنوان کلید های اصلی در نظر گرفته می شود لازم به ذکر است از در دسترس قرار گرفتن کلید های اصلی به دست افراد مترفقه باید جدا پرهیز نمود.

 

نکاتی که در هنگام خرید درب ضد سرقت باید توجه کرد

هدف تمامی خریداران درب های ضد سرقت در وهله اول امنیت درب ضد سرقت است. شرکت های سازنده تلاش می کنند درب های ضد سرقتی بسازند که درحین داشتن امنیت فوق العاده بالاتری نسبت به درب های معمولی دارای ظاهری زیبا و همچنین متنوع و کاربردی باشند، اما برای خرید درب ضد سرقت با استانداردهای روز جهانی باید به چند نکته توجه نمود تا درب ضد سرقت خریداری شده واقعا درب ضد سرقت باشد و نه طرحی از آن
در زیر به این نکات اشاره می کنیم:ضخامت و جنس چهار چوب درب ضد سرقت:
در هنگام خرید چهارچوب درب ضد سرقت که اولین مرحله از خرید درب های ضد سرقت به شمار میرود باید بسیار دقت نمود زیرا در صورتیکه جنس چهارچوب با کیفیت نباشد باعث بروز مشکلات زیادی در هنگام نصب لنگه درب ضد سرقت و همچنین در هنگام استفاده میشود. جنس چهار چوب درب ضد سرقت باید از فلزی با آلیاژ خوب باشد و همچنین در محل اتصال ورق ها جوش به صورت مقطعی و جزئی نباشد و جوش به صورت کامل در تمامی قسمت ها وجود داشته باشد و همچنین بهتر است نوع جوش از جوش co2 باشد.

 

لولای درب ضد سرقت:
درب ضد سرقت به دلیل وزن بالایی که دارد بایستی بر روی بیش از دو لولا نصب شود که باید به این نکته هم در هنگام خرید دقت نمود همچنین استفاده از لولاهای بلبرینگ دار بسیار بهتر میباشد
جنس رویه یا لایه بیرونی درب ضد سرقت:
درست است که رویه بیشتر به سلیقه ی اقراد بستکی دارد اما یک نکته بسیار حائز اهمیت است که جنس رویه باید با محلی که قرار است درب ضد سرقت در آن نصب شود همخوانی داشته باشد
ابزار یراق:
ابزار یراق استفاده شده در درب ضد سرقت بسیار مهم می باشد و باید به آنها دقت نمود دستگیره ها بهتر است از جنس استیل باشد و همچنین قفل استفاده شده بر روی درب از شرکت کاله ترکیه باشد که در جهان رتبه اول رعایت استاندارد های جهانی را دارد و ساخت و کپی برداری از کلید آنها بسیار دشوار و در مواردی غیر ممکن است.جنس چشمی و همچنین قفل شب بند درب ضد سرقت نیز چک شود که از اجناس مرغوب باشد نه متفرقه.

 

در صورتیکه در محلی که قرار است درب ضد سرقت را نصب نمایید احتیاج به امنیت بالاتری دارین میتوانین از وسایل امنیتی جانبی که بر روی این درب ها نصب میشوند استفاده نموده و درب ضد سرقت متناسب با آن را سفارش دهیدو در پایان توجه به این امر ضروری است که در میان دو رویه درب ضد سرقت ورق فولادی به کار رفته باشد و تهی از ورق نباشد و یا حتی با هرچیز دیگری جز ورق پر نشده باشد زیرا که در صورت رعایت نمودن تمام نکات ورق در میان دو رویه اصلی ترین رکن ضد سرقت بودن درب های ضد سرقت است

آشنایی با درب ضد سرقت

آشنایی با درب ضد سرقت

انواع قفل های درب ضد سرقت

 

قفل های درب ضد سرقت به دو نوع کلیدی و هوشمند تبدیل می شوند که نوع قفل درب ضد سرقت بستگی به نظر خریدار و همچنین محل استفاده درب ضد سرقت دارد.در این مقاله به چند مورد از این گونه قفل ها به صورت خلاصه اشاره می نماییم

قفل های کلیدی:

آشنایی با درب ضد سرقت

آشنایی با درب ضد سرقت

قفل های کلیدی درب ضد سرقت به صورت کامپیوتری میباشند و دارای دو نوع کلید اصلی و فرعی میباشند که به کلید های فرعی کلید کارگری نیز گفته میشود که تعداد کلید های اصلی و فرعی در درب های ضد سرقت ساخته شده توسط ترکیه و چین متفاوت می باشد.

 

قفل های هوشمند:

آشنایی با درب ضد سرقت

آشنایی با درب ضد سرقت

قفل های هوشمند به قفل هایی گفته می شود که بر روی درب ضد سرقت نصب می شوند و احتیاج به کلید ندارند و با سیستم های مختفلی نظیر اثر انگشت و کارت عمل میکنند در تمامی این قفل های هوشمند منبع تغذیه در خود درب نصب شده ونیازی به برق ساختمان ندارند.

 

آموزش نصب درب ضد سرقت

آشنایی با درب ضد سرقت

آشنایی با درب ضد سرقت

آموزش نصب درب ضد سرقت یکی از بیشترین درخواست های کاربران و علاقمندان  این حوزه بوده است که در این پاورپوینت قصد داریم تاطریقه نصب درهای ضد سرقت را آموزش دهیم. قبل از نصب درب ضد سرقت اگر قصد ساختن چارچوب آن را دارید از پروفیل ۴در۱۰ یا ۴در۸ استفاده کنید تا مقاومت خوبی برای نگه داشتن درب و اتصالات را داشته باشد. همچنین ابعاد داخلی چارچوب باید یک سانتی متر از طرفین درب بزرگ تر باشد.

 

آموزش نصب درب ضد سرقت در دیوارهای پارتیشنی

قبل از نصب فریم یا چارچوب درب ضدسرقت حتما ابعاد را با دقت اندازه‌گیری کنید و فراموش نکنید که چهارچوب انتظار را با ضد زنگ عایق کنید تا مانع پوسیدگی و دوام بیشتر درب شوید. حتما اندازه قطر فریم را کنترل کنید تا موجب دویدگی و پیچیدگی چارچوب نشود. پس از آن حتما شاقول و تراز شود. دقت کنید که در مراحل بنایی از حرکت احتمالی آن جلوگیری کنید. چهارچوب انتظار باید طوری نصب شود که سطح بالای پاخور آن با سطح کف نهایی مماس شود و پایین تر و یا بالاتر از آن نباشد. پس از اتمام بتن ریزی و گچ کاری و پایان رنگ کاری می‌­توان اقدام به نصب درب ضد سرقت کرد.

 

طریقه نصب درب ضد سرقت به روش جوش دادن

بهتر است که درب را  قبل از نصب باز کرده و چند مرتبه قفل و شب بند آن را باز و بسته کنید تا از عملکرد صحیح سیستم قفل اطمینان حاصل کنید. سپس درب را از قسمت پشت (قسمتی که باله ندارد) وارد چارچوب نموده و آن را کاملا تراز و شاقول کرده و درب را چند مرتبه باز و بسته کنید و از عملکرد مناسب آن اطمینان حاصل کنید، سپس درب را از محل سوراخ های تعبیه شده در قسمت داخلی چارچوب با چند خال جوش به صورت موقت و بعد از اطمینان مجدد از تراز و شاقول بودن، موقتا نصب کنید. پس از نصب موقت صحت عملکرد درب را کنترل کنید و سپس اقدام به جوش دادن کامل نمایید

 

طریقه نصب درب ضد سرقت به روش رول بولت

در صورتی که دیوار هایی که می‌خواهید درب را درون آن نصب نمایید از مقاومت کافی و مناسب برای نصب توسط رول بولت برخوردار باشد (مانند دیوار های بتنی، ۳۵ سانتی متری آجری) می توانید از این روش استفاده کنید.  البته در صورت استفاده از سفال تیغه ای می­‌بایست حداقل ۱۵ سانتی‌متر از لبه داخلی فریم را با ملات ماسه سیمان آستر سازی و مقاوم کنید.

برای نصب ابتدا باید از تراز و شاغول بودن محل نصب و صاف بودن سطوح مطمئن شوید سپس درب را چند مرتبه باز و بسته کرده تا از عملکرد صحیح قفل و لولا اطمینان حاصل کنید. پس از تراز کردن ضلع های مختلف چارچوب، آن را در محل خود تا انتهای عملیات بصورت ثابت نصب کرده و توسط دریل از محل سوراخ های تعبیه شده در چهارچوب مطمئن شوید و سپس اقدام به سوراخ کردن دیوار ‌نمایید. حال مجددا از تراز بودن چارچوب اطمینان حاصل نموده و رول بولت به حفره های ایجاد شده ‌وارد کنید. توجه داشته باشید که پیش از ورود رول بولت ها توسط یک پیچگوشتی و یا یک میله و چکش رول بولت ها را تا انتها وارد سوراخ ها نموده و بعد توسط آچارهای مخصوص اقدام به محکم نمودن پیچ های رول بولت کنید. پیچ ها باید بصورت تدریجی و همزمان با یکدیگر محکم شود تا تراز درب به هم نریزد.

 

ایراد درب های ضد سرقت

بزرگ ترین اشکال درب های ضد سرقت این است که هنگام آتش سوزی ممکن است قفل شوند که این مشکل بیشتر به خاطر استفاده از مواد و آلیاژهای غیر استانداردی است که در ساخت برخی از آنها مورد استفاده قرار می گیرد. قطعا این مساله دسترسی آتش نشانان را به داخل خانه در حال حریق یا خروج افراد را از محل آتش سوزی غیر ممکن می سازد. بنابراین حتما در هنگام خرید و سفارش این درب ها از استاندارد بودن قفل ها و مواد به کار رفته درآنها در برابر حرارت اطمینان حاصل کنید.

 

و در نتیجه

باید بدانید که بهترین و مرغوب ترین درب های ضد سرقت آن نمونه هایی هستندکه سارقان از تخریب و باز کردن قفل های نصب شده بر روی آنها ناتوان بمانند. پس در نظر داشته باشید که هر دربی حتی اگر از فولاد نفوذناپذیر هم ساخته شده باشد
درب های ضد سرقت چه مزایایی دارند
عایق صدا ، عایق حرارت در برابر آتش تا ۴ ساعت و تا دمای ۸۰۰ درجه سانتی گراد ، مقاومت در برابر برش و فشار، عایق سرما، گرما و رطوبت و مقاومت حداکثری نسبت به رنگ پلی استر از جمله مهم ترین مزیت های درب ضدسرقت هستند که هر مشتری را قانع می کند که یکی از آنها را بخرد. این درب ها در برابر وقوع حوادث غیرقابل پیش بینی همچون زلزله و آتش سوزی نیز مستحکم هستند و علاوه بر اینکه منزل شما را از ورود سارقان محافظت می کنند، به خاطر وجود پشم سنگ نسوز ضد حریق هم هستند. علاوه بر این، با تزریق مواد ویژه ای در لایه میانی این درب شبکه ای مستحکم با مقاومتی فولادی ایجاد می شود که آن ها را ضد برش، ضد مته، ضد اسید و ضد رطوبت می کند.

 



درباره نویسنده

سعید فکر آزاد هستم فارق التحصیل کارشناسی مهندسی تکنولوژی عمران-عمران، طراح و علاقه مند به نوشتن در مورد معماری و تکنولوژی. نرم افزار های مورد تسلط: autocad, 3dmax,

سعید فکر آزاد 193 نوشته در بروزکد | مرجع آموزش معماری دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش حرفه ای طراحی نما