no-img
بروزکد | مرجع آموزش معماری

آزمایش تعیین درصد جذب و رطوبت آجر


بروزکد | مرجع آموزش معماری
>>>>آیدی اینستاگرام ادمین (navid_asefii) <<<<>>>> آیدی اینستاگرام سایت (broozcad.ir)(home_plan98)<<<<
مراحل خریدضمانت پرداخت
گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

آزمایش تعیین درصد جذب و رطوبت آجر


آزمایش تعیین درصد جذب و رطوبت آجر
zip
28 f 2016


آزمایش تعیین وزن حجمی حقیقی و وزن فضایی آجر

آزمایش تعیین درصد جذب و رطوبت آجر

 

 

آزمایش تعیین درصد جذب و رطوبت آجر

 

آجر دستی(فشاری) هفت هزار سال است که با دستان هنرمند قشر زحمتکش شکل گرفته ومستحکم کننده وزیبا ساز کاخ ها،عبادتگاهها،مدرسه ها،مسجدها وساختمانها بوده است اما امروزه این صنعت دستی هزاران ساله آخرین نفسهای خود را می کشد در توسعه شهری تهران از کوره های آجر دستی حوالی میدان شوش، جاده ری قدیم و هاشم آباد هیچ اثری بجای نمانده است اما درمحمود آباد هنوز تعداد ۳۰ میل دودکش آجری از کوره های آجردستی که طول بعضی ازآنها تا ۳۰۰ متر می رسد و از سال ۱۳۵۶ برای همیشه خاموش شده اندهنوزپابرجا است.
در اوایل جنگ ایران و عراق هواپیماهای عراق چندباربجای پالایشگاه تهران این دودکشها را هدف قرار دادند. قبل از برقی شدن این کوره ها میله های آجری مرتفع کار تهویه و دودکش را انجام می دادند. تهران پایتخت۲۲۰ ساله کشورمان، با ساختمان های قدیمی و آثار تاریخی خودهم هویتی سنتی وهم بسیارمدرن دارد؛ شمس العماره و دارالفنون، کاخ موزه ها،مسجدهای تاریخی،ساختمانهای آجری منطقه حسن آباد، سردر باغ ملی،موزه ارتباطات و پست، ساختمان بانک صادرات،ساختمان های آجری سبک ساسانی/هخامنشی موزه ایران باستان و وزارتخارجه، ساختمان ثبت واسناد،مدارس قدیمی،گنبد چهارسوق و بازار بزرگ، بازارچه ها، کاروانسراها و ساختمان بسیاری از خانه ها و مغازه ها در بخش های قدیمی شهر تهران؛ زیبایی و هویت خودرا مدیون همین آجرها هستند.

 

تعیین درصد جذب و رطوبت آجر
وقتی که کلیه منافذ آجر با آب پر شده باشد می گویند آجر به حالت اشباع درآمده و می توان جذب آب آنرا در آزمایشگاه تعیین نمود.
وسایل مورد نیاز :
1. ظروف پلاستیکی
2. ترازو با دقت یک گرم
3. پارچه تمیز
مصالح مورد نیاز :
1. تعدادی آجر
2. آب تمیز
روش آزمایش :
تعدادی آجر (4) عدد که برای جذب آب انتخاب کرده اید را تک تک وزن کنید َ. آجرهای انتخاب شده را در ظرف پلاستیکی محتوی آب تمیزی کاملاً غوطه ور سازید و پس از 24 ساعت از آب در آورده و با پارچه تمیزی که تر کرده اید اطراف آن ها را کاملاً پاک نمائید، سپس آجرها را با ترازو وزن نمائید . تفاضل دو وزن نمونه اشباع شده و نمونه خشک مساوی وزن آب موجود در آجر است که برای جذب رطوبت آجر از رابطه زیر بدست می آید.

آزمایش تعیین درصد جذب و رطوبت آجر

آزمایش تعیین درصد جذب و رطوبت آجر

 

 



موضوعات :
آزمایش مهندسی

درباره نویسنده

سعید فکر آزاد هستم فارق التحصیل کارشناسی مهندسی تکنولوژی عمران-عمران، طراح و علاقه مند به نوشتن در مورد معماری و تکنولوژی. نرم افزار های مورد تسلط: autocad, 3dmax,

سعید فکر آزاد 193 نوشته در بروزکد | مرجع آموزش معماری دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش حرفه ای طراحی نما