no-img
بروزکد | مرجع آموزش معماری

پاورپوینت تحلیل کلی موزه گوگنهایم


بروزکد | مرجع آموزش معماری
>>>>آیدی اینستاگرام ادمین (navid_asefii) <<<<>>>> آیدی اینستاگرام سایت (broozcad.ir)(home_plan98)<<<<
مراحل خریدضمانت پرداخت
گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

پاورپوینت تحلیل کلی موزه گوگنهایم


PPT
پاورپوینت تحلیل کلی موزه گوگنهایم
ppt
27 f 2015


پاورپوینت تحلیل کلی موزه گوگنهایم

پاورپوینت تحلیل کلی موزه گوگنهایم

پاورپوینت تحلیل کلی موزه گوگنهایم

توضیحات:پاورپوینت تحلیل کلی موزه گوگنهایم تعداد صفحات:66.

مقدمه:

مکان:

بیلبائو اسپانیا

سال تاسیس:

1997-1991

معمار:

فرانک گهری

متولد کانادا،تورنتو در سال 1929

دانش آموخته دانشگاه کالیفرنیای جنوبی،لس آنجلس1949-51 و هاروارد 1956-57

موزه گوگنهایم

به جرات مي توان گفت كه تا پيش از اين، هرگز ساختماني از چنين قدرت كيميايي كه يك شهر كوچك استاني در منطقه باسك اسپانيا را به بازيگر عمده جريان هنر و فرهنگ جهاني تبديل كند، برخوردار نبوده است .

طراحي موزه گوگنهايم بيلبائو، همانند موزه گوگنهايم فرانك لويدرايت در نيويورك كه طرح آن مربوط به سالهاي پيش است، يك رويداد فوق العاده و استثنايي در تاريخ معماري محسوب مي شود. بازديد بي سابقه تورهاي هنر و معماري از شهر و جمعيت زياد گردشگران كه تاثير شگرفي بر اقتصاد محلي داشته است، همگي نشانگر موفقيت بيلبائو هستند.

البته بايستي به اين نكته توجه داشت كه درموفقيت بيلبائو، به عنوان پديده اي كه به شهرت جهاني دست يافته، پوشش رسانه اي فراگير، موزه گوگنهايم و خالق سنت شكن آن نيز تاثير به سزايي داشته است. موزه گوگنهايم علا وه بر اينكه موفقيت شگرفي در جذب فيزيكي مردم به اين منطقه داشته، در جلب توجه جهانيان به يك مكان دور، گمنام و متفاوت نيز بسيار موثر بوده است، اما اين توجه جهاني داراي يك جنبه منفي نيز هست، چرا كه موزه گوگنهايم در بيلبائو، به عنوان يك نماد شهري، بارها از سوي جدايي طلبان باسك تهديد به بمبگذاري شده است.

مطالب مرتبطی که مربوط به آثار و خود فرانگ گهری میباشد.

دانلود پروژه معماری فرانک گری

دانلود پاورپوینت موزه هنر دنور

دانلود پاورپوینت معماری دیکانستراکشن

برای بهره مندی از مطالب سایت بروزکد ما را با نام پاورپوینت معماری بوکمارک کنید.

اطلاعات کلی :

این موزه در مرکز بیلبائو قرار دارد و فرانک گهری معمار

آمریکای شمالی آن را طراحی کرده است.

این موزه از نظر ساختار یک شاهکار ساختمانی فوق العاده است.

پایین ساحل رودخانه نرویون واقع است و 16 متر زیر سطح بقیه شهر بیلبائو قرار می گیرد.

در بیلبائو اسپانیا همواره خشونت ها و درگیری های جدایی طلبانه باعث نمایش چهره ای خشن از آن شده است ولی با افتتاح موزه گوگنهایم در اکتبر 1997،

توجه هنرمندان و هنر دوستان سراسر جهان

به شهر بیلبائو به عنوان یک شهر هنر پرور

جلب شد.

احجام سه بعدی منحنی شکل با پوشش تیتانیوم، همچون گلبرگ های یکگل،از مرکز ساختمان به سمت محیط خارج آن گسترش یافته اند.

در این ساختمان، معماری امواج،چرخش، استمرار نرم و مشابهت خودی با استادی تمام و به صورت خلاقانه ای طراحی شده است.

موزه گوگنهایم بیلبائو تلاشی است در تلفیق هنر و معماری،هیجان وزیبایی ،حرکت و صلابت،بازی با نور ها و سایه ها و ایجاد معماریی تندیس وار در حرکت به سوی معماری پرش کیهانی

گهری در طرح خود از فن آوری رایانه استفاده کرد.بدین منظور وی از نرم افزار catiaکه برای طراحی هواپیماهای جنگنده میراژ فرانسوی بوده استفاده کرده است.تیر ها و ستون های فلزی و سطوح و احجام مختلف با استفاده از این نرم افزار به صورت دقیق طراحی شده است.

 

-در این ساختمان سازه تابع فرم است.

سایت پلان و جانمایی در شهر

عکس هوایی از سایت

پلان و دسترسی ها

دسترسی ها:

1-عابر پیاده

2-استخر جنوبی

3-استخر شمالی

4- رودخانه نرویون

5- بزرگراه کاله پاراگیر

6- پل لاسالوه

برج تندیس واری در شرق موزه قرار دارد که پل لاسالوه را به موزه وصل می کند.

بدین گونه که بخشی از برج به عنوان یکی از پایه های پل لاسالوه عمل می کند.

میله فلزی(آرمیچر) که در درون برج قرار دارد

از نمای غربی قابل مشاهده است،بیانگر حالت تندیس گونه شکفتگی گلی است .

حرکت افقی پل لاسالوه،امتداد عمودی برج و انحنای پله هایی که از طبقه اول تا ارتفاع برج بالا می رود یکی از مصادیق زیبایی

شناسانه در شکل گیری بنا در تطابق با سایت است.

مجسمه ای از یک عنکبوت در نمای شمال شرقی قرار دارد که از سری کارهای خانم لوییس برجییس معروف به مامان برونز(1999 ) است که به عنوان عاملی هدایت کننده به سمت پله ها عمل می کند.

ورودی

المان در ورودی:

مقابل ورودی اصلی یک سگ غول پیکر قرار دارد که یک کلکسیون دائمی و پایدار از گل های فصلی است و به نوعی جذب کننده به سمت ورودی اصلی است

افرادی که از کاله پارا گیر- یکی از خیابان های اصلی که مرکز بیلبائو را به طور مورب دو نیم می کند- می آیند، یک راست به ورودی اصلی می رسند.

نظر بر این بود که مردم مستقیما به درهای ساختمان برسند.

بازدید کنندگان از میان سالنی به فضاهای

نمایشگاهی وارد می شوند که فورا به دهلیز یعنی

قلب اصلی موزه می رسد و مانند نورگیر سقفی به

شکل گل عمل می کند که اجازه می دهد جریانی از

نور فضایی گرم و مهمان نواز روشن کند.

بازدید کنندگان از دهلیز به تراسی می رسند که

طاقش با یک یک ستون سنگی واحد نگه داشته شده

است.

طاق کار سایبانی را انجام می دهد که هم محافظ

است و هم ارزش زیبایی شناسانه دارد.

ورودی اصلی طبقه اول در نمای جنوبی

ورودی اصلی طبقه دوم در نمای جنوبی

با تغییر مصالح و کاربرد شیشه ورودی تفکیک شده است.

ورودی اصلی طبقه اول در نمای جنوبی در مجاورت ورودی طبقه دوم

دیاگرام طبقه اول

تفکیک فضایی در پلان طبقه اول

ارتباط فضایی طبقه اول

دیاگرام طبقه دوم

تفکیک فضایی در پلان طبقه دوم

ارتباط فضایی طبقه دوم

دیاگرام طبقه سوم

تفکیک فضایی در پلان طبقه سوم

دیاگرام طبقه چهارم

تفکیک فضایی در پلان طبقه چهارم

تحلیل نما ها

نورپردازی شب

نورگیر سقفی

مصالح

بررسی فرم

تحلیل حجم بنا:

آشنایی با طراحی موزه ها و گالریهای آثار هنری
-موزه ها و گالری های آثار هنری کاربرد های مشابهی داشته و مثل انواع مختلف ساختمانها دارای ویژگی های یکسان فراوانی هستند .

مهمترین وظایف موزه ها و گالری آثار هنری:

جمع آوری ، ثبت، حفاظت ، تحقیق ، توضیح و نمایش برخی مدارک مهم است . بهمین دلیل افراد زیادی با مهارت های مختلف مورد نیاز می باشد .

بهرحال ، نه تنها بین موزه و گالری آثار هنری تفاوتهایی وجود دارد بلکه بین انواع مختلفی از موزه ها وگالری ها اختلافاتی دیده می شود . برخی از سازمانها مثل سازمان میراث فرهنگی ، تفریحی و بعضی موسسات فرهنگی نیز جزو موزها محسوب می شوند.
مراقبت از آثار:

برای نمایش آثار هنری واشیاء با اهمیت از نظر علمی و فرهنگی ،سازمان باید از آنها در برابر آسیب ،خطر سرقت ،رطوبت ،خشکی نور خورشید و گرد و غوبار مراقبت کرده وآنها را در بهترین نور و نما ، نشان دهد.

این امر زمانی حاصل می شود که مجموعه به دو قسمت تقسیم شود:

الف)اشیاء تحت مطالعه و بررسی

 ب)اشیاء نمایشی

نمایشگاه ها باید به نحوی برگزار شوند که عموم مردم بتوانند آثار را بدون هیچ مشکلی تماشا کنند. این امر نیازمند یکسری برنامه ی به دقت تعیین شده و گسترش یافته در فضاهایی با شکل مناسب و تزئین منطقی و جذاب بویژه در موزه ها است.

نحوه چیدمان در گالری ها

فضاها:

هر گروه ار تصاویر باید در یک اتاق جدا گانه قرار گیرد

هر تصویر باید روی یک دیوار مجزا باشد

در هر گالری باید چند اتاق کوچک وجود داشته باشد . این شیوه نسبت به فضاهای بزرگ که برای تصاویر بزرگ بکار می روند فضای بیشتری رانسبت به مساحت زیر بنا را بدست می دهد.

– بر اساس آزمایشات انجام شده در بوستون ؛فضای مطلوب برای تماشا کردن بین 30 تا 60 درجه از سمت فوقانی است که از نقطه ای در وسط کف اتاق اندازه گیری می شود .

فاصله تصاویر:

زاویه ی دید انسان از 27 درجه بالاتر از سطح بنایی آغاز می شود .

برای یک فرد بننده در حالت ایستاده

تصاویر نور پردازی شده باید 10 متر دورتر از فرد

بخش فوقانی آنها بیشتر از 4.90 متر بالاتر از سطح چشم نباشد .

سطح پایین آن ها تقریباً بیش از 70 سانتی متر از چشم نباشد.

ابعاد فضاها:

-در نظر گرفتن مساحت 3.5 متر مربع برای آویزان کردن هر تصویر ،

– مساحت 6 الی 10 متر مربع از زمین برای هر مجسمه

– 1متر مربع فضا در قفسه برای هر 400 سکه ضروریست.

نورپردازی:

مباحث نور پردازی گالری ها و موزه ها بسیار نظری بوده و کیفیت نور پردازی هم غیر واقعی است آزمایشات انجام شده در آمریکا نشان داده که نور استفاده شده در نور پردازی اگر به صورت طبیعی باشد حتی اگر از نوع نور شمال هم باشد دائماً در حال تغییر می باشد به همین دلیل استفاده از نور مصنوعی به جای استفاه از نور خورشید بیشتر رایج می باشد.

و دیگر بخش ها و توضیحات………………………………..

تعداد صفحات:66
فرمت فایل:پاورپوینت
قابلیت پرداخت با کلیه کارت های بانکی
تخفیف ویژه سایت بروزکد

 

تحفیف ویژه سایت بروزکد

قیمت:15000 تومان

قیمت:9000 تومان

درگاه پرداخت شماره یک
کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .


برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

درباره نویسنده

نوید آسفی هستم دارای مدرک کارشناسی مهندسی معماری و کارشناسی مهندسی تکنولوژی عمران-عمران , به طراحی های مهندسی علاقه شدید دارم , و به علت علاقه به طراحی و شناخت سبک های معماری تصمیم به فعالیت اینترنتی در هر دو زمینه عمران و معماری گرفته , و در حال حاضر به عنوان مدیر و سردبیر سایت بروزکد فعالیت می کنم. نرم افزار های مورد تسلط: autocad , 3dmax , sketchup , photoshop , cinama 4d , v-ray

مدیریت 1094 نوشته در بروزکد | مرجع آموزش معماری دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


یک پاسخ به “پاورپوینت تحلیل کلی موزه گوگنهایم”

  1. مهرناز گفت:

    ممنون از سایت خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش حرفه ای طراحی نما