no-img
بروزکد | مرجع آموزش معماری

دانلود پروژه معماری مدرسه باوهاوس 45 اسلاید کامل


بروزکد | مرجع آموزش معماری
>>>>آیدی اینستاگرام ادمین (navid_asefii) <<<<>>>> آیدی اینستاگرام سایت (broozcad.ir)(home_plan98)<<<<
مراحل خریدضمانت پرداخت
گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

دانلود پروژه معماری مدرسه باوهاوس 45 اسلاید کامل


دانلود پروژه معماری مدرسه باوهاوس 45 اسلاید کامل
zip
16 f 2020


دانلود پروژه معماری مدرسه باوهاوس

پاورپوینت معماری مدرسه باوهاوس در 45 اسلاید بسیار کامل توسط مهندسین خبره سایت بروزکد تهیه شده است در ادامه همین پست میتوانید پروژه معماری مدرسه باوهاوس و سایر پروژه های مشابه آن را دریافت نمایید..

دانلود پروژه معماری مدرسه باوهاوس

دانلود پروژه معماری مدرسه باوهاوس

پروژه معماری مدرسه باوهاوس

مقدمه:

نگاهى به مهد تولد طراحى صنعتى مدرن

«باوهاوس» نام يك مدرسه معمارى و هنرهاى كاربردى در آلمان است كه هدف از تأسيس آن ارتباط دادن هنر به تكنولوژى صنعتى بود. اين مكان جنبشى را در هنر به وجود آورد كه از جريانات مهم و تأثيرگذار قرن بيستم محسوب مى شود. «والتر گروپيوس» با ادغام آكادمى هنرهاى زيبا و مدرسه هنرها و پيشه ها، مدرسه «باوهاوس» را در وايمار بنيان نهاد.

او در نخستين بيانيه خود، نظر «ويليام ماريس» درباره تعالى صنايع دستى را با فكر وحدت همه هنرها در هم آميخت و مرزبندى ميان جنبه هاى تزيينى و كاربردى در هنرها را مردود شمرد.

«گروپيوس» بر آن بود كه در «باوهاوس» يك جريان هنرى ميان زيبايى و كارآيى هنر ايجاد كند. در سال هاى اوليه تأسيس مدرسه «باوهاوس» هدف اصلى، يكپارچه كردن هنر و حرفه بود.

اولين مرحله ساختار آموزشى، دوره ابتدايى بود كه «يوهانس ايتن» آن را بنا نهاد. سپرى كردن اين دوره براى تمام هنرجويان اجبارى بود. در اين دوره، يادگيرى، حالت عملى داشت. در حين كار عملى، شكل ، رنگ ، ماده و بافت بر پايه مطالعات نظرى آموزش داده مى شدند. پس از آن نوبت آموزش در كارگاه فرا مى رسيد كه شامل دو رشته دروس هنرى و حرفه اى مى شد و رشته معمارى نيز به آن افزوده شد. اساتيد «باوهاوس» بر به دست آوردن حداكثر نتيجه با حداقل تلاش، تاكيد مى ورزيدند. از اين رو هنرجويان اين مدرسه به سمت خلق آثارى با استفاده از اشكال هندسى و انتزاعى هدايت مى شدند.

«گروپيوس» ايده «ادغام هنر و تكنولوژى به عنوان يك واحد نو» را مطرح نمود.

منظور واقعى از اين ايده در رساله اى تحت عنوان «اصول توليدى باوهاوس» چنين خلاصه شد: كارگاه هاى باوهاوس به طور كل، آزمايشگاه هايى هستند كه در آنها نمونه هايى از محصولاتى كه براى توليد انبوه و زمان ما مناسب اند به دقت توليد و به طور مداوم اصلاح مى كند. باوهاوس قصد دارد در اين آزمايشگاه ها متخصصانى براى صنايع و حرفه هاى مختلف تربيت كند كه در تكنولوژى و تكنيك هاى هنرى به يك اندازه تبحر داشته باشند.

با انتشار اين بيانيه در عمل كارگاههاى «باوهاوس» به صورت آزمايشگاه هاى ساخت پيش نمونه براى توليدات ماشينى درآمدند و بسيارى از فرآورده هاى اين كارگاه (به خصوص ميز و صندلى، منسوجات و لوازم چراغ برقى) با موافقت صاحبان صنايع در خط توليد كارخانه اى قرار گرفتند. سبك فرآورده هاى «باوهاوس» خصلت هندسى و ساده داشت و به سبب صرفه جويى در وسايل و مطالعه در كيفيت مواد از سادگى خط و شكل برخوردار بود. «باوهاوس» كه در ابتدا به عنوان يك مدرسه و مكتب خانه هنرى كارش را آغاز كرده بود توانست با ورود مقتدرانه در حوزه هنر كاربردى بر اكثر مكاتب مدرن اروپا در زمان جنگ جهانى دوم تأثير بگذارد.

عمده شهرت اين مدرسه در مجامع هنرى به سه دليل بود: نخست، حضور اساتيدى همچون «پل كله»، «واسيلى كاندينسكى»، «موهولى ناگى» و «جوزف آلبرز» ؛ دوم به دليل روش آموزش آن كه منحصراً متناسب به طراحى صنعتى تحول يافته بود و سوم به دليل پيوند دادن هنر و صنعت در اين موسسه آن را مهد طراحى صنعتى مدرن مى شناختند

مطالب مرتبط:

پاورپوینت مدرسه دارالفنون بسیار کامل و تحلیل شده

دانلود پاورپوینت مدرسه تحلیل نمونه های ایرانی کامل

دانلود پاورپوینت مدرسه هنر سنگاپور بسیار کامل و فوق العاده 

دانلود پاورپوینت تحلیل مدرسه ی هدایت ارومیه کامل 150 اسلاید

دانلود پاورپوینت بررسی چند نمونه مدرسه راهنمایی 

پاورپوینت تحلیل مدرسه البرز , چهارباغ عباسی , جده کوچک (بسیار تحلیل شده)

پاورپوینت تحلیل مدرسه سپهسالار-مدرسه MELT -مدرسه البرز -بسیار کامل

برای دانلود مطالعات معماری کلیک کنید.

برای دانلود نقشه اتوکد کلیک کنید.

برای دانلود پاورپوینت معماری کلیک کنید.

برای دانلود رساله معماری کلیک کنید.

پیج اینستاگرامی پر از نقشه های ویلایی پیشنهاد میکنم حتما تو اینستاگرام فالوش کنید.

حوم پلان 98

پلان معماری

 ای دی پیج  : home_plan98@

در سال 1906 در شهر وایمار آلمان مدرسه هنرها و صنایع دستی به ریاست هانری وان دو ولد تاسیس شد .

وان دو ولد در سال 1919 گروپیوس را بجای خود به عنوان رئیس مدرسه معرفی کرد و گروپیوس در همین سال مدرسه را تغییر سازمان داد و نام آنرا ” باهاوس به معنای ” خانه معمارگذارد.

باوهاوس نخست براي پذيرش 250 دانشجو برنامه ريزي شده بود وهدفش فائق آمدن بر نتاقض هاي دراز مدت موجود بين هنر ،صنعت و توليدات دستي از طريق يك سنتر خلاقانه بود

درسال 1924 مدرسه به شهر دسوا منتقل شد .

گروپیوس در سالهای 26- 1925 ساختمان مدرسه باهاوس را در شهر دسوا طراحی و اجرا کرد .

در ساختمان باوهاس نظم دلپذیری که از ترکیب سطوح مختلف به وجود امد از یک جانب و استفاده از شیشه میسر می دارد درون و بیرون ساختمان در آن واحد به دیده آید از سوی دیگر که رعایت این دو نکته صرفا نتیجه پیشرفت فن ساختمان نیست بلکه ناشی از هوشیاری هنر مندی است که این بنا را ساخته است . این موضوع در تابلو پیکاسو موسوم به ”لارلزئین ” را به خاطر می آورد که در این تابلو از چندین نقطه دید استفاده شده است . مثلا هم نیمرخ و هم صورت یک آدم در این تابلو دیده می شود .

مهمترین دستاورد باهاوس وارد کردن مدرنیسم درآموزش معماری بود

برنامه تحصيلي باوهاوس شامل 3 مرحله بود

دوره مقدماتي شامل سه ماه بود كه طي آن دانشجويان با تمرينات ساده با كاربرد مواد ، شكل و رنگ آشنا ميشدند و از اين طريق از آنها خواسته مي شد كه خود را از پيش داوري ها آزاد سازند و قوانين اساسي طبيعت ، مشاهده و ادراك را از نو كشف كنند

دوره دوم يك دوره سه ساله ، شامل كارهاي عملي و درس هاي نظري ، كه در يكي از هفت كارگاه اين دوره ، بنايي با سنگ ، كار با چوب ، فلز كاري ، سفالگري ، نقاشي روي شيشه ، نقاشي ديواري و نساجي آموزش داده مي شد . اين دوره به دو بخش آموزش كارهاي عملي و دستي و آموزش ساخت فرم تقسيم شده بود.

 

دوره نهايي يا دوره ساختمان كه طول مدت ان نا محدود بود و تنها بهترين شاگردان امكان ورود به آن را داشتند و طوري برنامه ريزي شده بود كه آنها را با كارهاي اجرايي كه از خارج به مدرسه ارجاع مي شد آشنا سازد.

گروپیوس

18 می 1883 در برلین متولد شد .

فرزند یک معمار بود که پس از تکمیل تحصیلات خود به دفتر

بهرنس رفت و از سال 1907 تا 1910 در آنجا کار کرد .

گروپیوس یک طراح صنعتی و یک معمار بود .

پس از آنکه خودش دفتر کارش را تاسیس کرد در سال 1911 اولین کار مهمی که بر عهده گرفت

طرح و اجرای کارخانه کفش سازی ”فاگوس“ بود در سر در مدرسه عبارت

فرم تابع عملکرد

نصب شده که نشانه اهمیت عملکرد گرایی و توجه به

عملکرد فرم بود .

گروپیوس :

یک ساختمان مدرن باید به دور از هر گونه تحریفهای زاید وبی مورد

و هر گونه تزیئنات و جزیی گرایی باشد و جهان مکانیکی و جابجایی

سریع معاصر را منعکس کند .

در سال 1927 گروپیوس از ریاست مدرسه کناررفت .

مديريت اين مدرسه نيز به ترتيب بر عهده والتر گروپيوس (1919 تا 1928)، هانيس مه‌ير (1928 تا 1930) و ميس وان دروهه (1930 تا 1933) بود.

در سال 1933 مدرسه توسط نازی ها تعطیل شد .

در این مدرسه معروف جهانی هنرمندانی بنام از جمله آدولف مه یر، پل کله،

.یوهانس ایتن، واسیلی کاندینسکی و موهولی ناگی تدریس می کردند                                                                                           

واسیلی کاندینسکی  

ويژگي هاي معماری

گروپيوس برنامه ساختماني ، مفصل و گسترده ايي طراحي كرد كه شامل ساختمانهاي اصلي باوهاوس ، همراه با كارگاه ها ، كلاس هاي درس ف تالار هاي نمايشگاه ، يك مدرسه توليدات دستي ، يك خوابگاه براي 28 دانشجو ، بخشهاي مسكوني و كارگاه هايي براي مدرسين و مدير مدرسه ، همچنين يك تالار سخنراني ، يك صحنه نمايش ، يك سالن غذاخوري و بخش هاي اداري بود .

گروپيوس اقامتگاه هاي مدرسين را جدا از ساختمان اصلي با خانه هاي زيبا و ساده در قسمت جنگلي همجوار توزيع كرده بود . ساختمان اصلي باوهاوس ، متشكل از يك بناي چهار طبقه و نماي تمام شيشه كارگاهها كه نيازمند نورگيري مناسب است به كل مجموعه مسلط ساخت . نماي شيشه اي بدون تكيه گاه به گرد كنج ها مي چرخد و ادامه پيدا ميكند و همراه با حالت شفاف و غير مادي اش ، بيرون و درون اين اندام معماري را به يك تسلسل يكپارچه شده تبديل ميكند.

مدرسه توليدات دستي در قسمتي از ساختمان كه با بازوي اصلي يك زاويه قائمه تشكيل مي دهد ، قرار گرفته و به وسيله يك سازه دو طبقه كه به صورت يك پل معلق بر فراز مسير رفت و آمد قرار دارد به آن متصل مي شود . بخشهاي اداري در اين سازه جاي گرفته بودند. خوابگاه دانشجويان به صورت يك سازه 6 طبقه بسته با بالكنهاي بيرون زده از نماي جنوبي به تالار سخنراني ، صحنه نمايش ، سالن غذاخوري از طريق يك بلوك صاف و مسطح متصل مي شود. كل مجموعه علي رغم حجم سازي پراكنده انديشه ي گروپيوس را بيان مي كند : وحدت در تنوع

تاثيري از وحدت را به وسيله المانهاي هماهنگي و سادگي القا مي كند و با وجود مرتبه والاي طراحي اين مجموعه كه به ويژه در عناصر واسطه ايي كه در آن مشهود است . هرگز بيش از حد بر آنها تاكيد نشده و از ايجاد جنبه هاي شكوهمند و پرجاذبه در آن اجتناب شده است و پيچيدگي فضايي در ظاهر مشخص نيست و دعوت كنندگي خاص خود را دارا مي باشد .

وتوضیحات دیگر………….

تعداد صفحات پروژه:46

درگاه پرداخت شماره یک
کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .
درگاه پرداخت شماره دو


درباره نویسنده

نوید آسفی هستم دارای مدرک کارشناسی مهندسی معماری و کارشناسی مهندسی تکنولوژی عمران-عمران , به طراحی های مهندسی علاقه شدید دارم , و به علت علاقه به طراحی و شناخت سبک های معماری تصمیم به فعالیت اینترنتی در هر دو زمینه عمران و معماری گرفته , و در حال حاضر به عنوان مدیر و سردبیر سایت بروزکد فعالیت می کنم. نرم افزار های مورد تسلط: autocad , 3dmax , sketchup , photoshop , cinama 4d , v-ray

مدیریت 1094 نوشته در بروزکد | مرجع آموزش معماری دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش حرفه ای طراحی نما