no-img
بروزکد | مرجع آموزش معماری

دانلود پروژه معماری راج روال معمارهندی بسیار کامل 38 اسلاید


بروزکد | مرجع آموزش معماری
>>>>آیدی اینستاگرام ادمین (navid_asefii) <<<<>>>> آیدی اینستاگرام سایت (broozcad.ir)(home_plan98)<<<<
مراحل خریدضمانت پرداخت
گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

دانلود پروژه معماری راج روال معمارهندی بسیار کامل 38 اسلاید


ZIP
دانلود پروژه معماری راج روال معمارهندی بسیار کامل 38 اسلاید
zip
26 f 2020


دانلود پروژه معماری راج روال معمارهندی

پروژه معماری راج روال معمارهندی در 38 اسلاید بسیار کامل توسط تیم طراحی سایت بروزکد تهیه شده است در ادامه میتواندی پاورپوینت معماری راج روال معمار هندی و پروژه های مشابه آن را دریافت نمایید.

دانلود پروژه معماری راج روال معمارهندی

دانلود پروژه معماری راج روال معمارهندی

 توضیحات:پروژه معماری راج روال معمارهندی با فرمت پاورپوینت 38 صفحه ای

چکیده:

نام:دهكده المپيك آسيايي

محل:دهلي نو در هند
معمار:راج روال
تاريخ :1982_1980
نوع ساختمان: مسكوني
كاربرد ساختمان:خوابگاه_ مهمانخانه شبانه روزي
مساحت سايت: 141645
تعداد:500واحد
ايده اصلي: دهكداي بديع، توالي حياط وباغ

در معماری هندی پیش استعماری ها برای دکوراسیون و جداسازی بخشهای بیرونی و درونی ، پراکندن نور خورشید ناملایم ، و اتصال بصری و صوتی دو فضا در عین تفکیک فیزیکی ، استفاده شدند.

متأسفانه ، فقدان حمایت بریتانیا از استادکاری هندی در طی حکومت استعماری 200 ساله ، این سنت عظیم را تقریباً نابود کرد . روال ، صنعتگران را به ابزارهای مدرن و مواد شیمیایی ای مجهز نمود تا امید به احیای این سنت ، دوباره پدیدار شود .

در کتابخانه پارلمان ، بطور ماهرانه ای یکپارچه می شوند و نگاه هندی معمول را خلق می نمایند.
روال درباره هویت هندی معاصر ، در ﺁنجا متوقف نمی شود .

گونه شناسی ساختمان و معنویت مربوط به ماندالایا نوعی شکل اساطیری که نمودار عام وجود است) ، اصالتاًهندی هستند . او معماری هندی معاصر را خلق نموده است که از فناوری نوین برای بیان مدرنیته و حوزه گرایی استفاده می کند و با محیط فیزیکی اطراف و تاریخچه ای قابل احترام ارتباط دارد.

دهکده بازیهای ﺁسیایی روال در دهلی نو ، از شبکه ای از خیابان ها و میدان ها استفاده نمود که از هر دو سر مکان مورد نظر ، قابل دسترسی هستند

، شبیه به یک دهکده قدیمی است ، و دارای مواد توپر و حفره های مکعبی است که       جزو مشخصه استخوانبندی

شهری هند هستنددر مقایسه با شهرهایی مانند دهلی قدیم جیزالمر). ﺁنها دارای سایه رنگ هستند و هنوز در برابر فشارها و لذت های افرادی که ﺁنجا زندگی می کنند ، پایدار و بادوام باقی مانده اند. دروازه های ورودی همراه با تراسهای فوقانی متصل شده ، دنباله ای از فضاهای باغ و حیاطرا مورد تأکید قرار می دهند

این شرکت معماری ، پروژه های خانه سازی و طراحی شهری و ساختمان هاي عمومي مي پرداخت. و در كشورهاي مانند هند ،ايران، چين، فرانسه و پرتقال كار هايي را انجام دادند.

مطالب مرتبط:

برای دانلود مطالعات معماری کلیک کنید.

برای دانلود نقشه اتوکد کلیک کنید.

برای دانلود پروژه معماری کلیک کنید.

برای دانلود رساله معماری کلیک کنید.

پیج اینستاگرامی پر از نقشه های ویلایی پیشنهاد میکنم حتما تو اینستاگرام فالوش کنید.

حوم پلان 98

پلان معماری

 ای دی پیج  : home_plan98@

امروزه ، دهکده بازی ها یا ، همانگونه که از نامش پیداست ، فضای اداری و تجاری ، مناطق نمایشگاهی ، و کلوپ های شبانه ای را در خود جای می دهد که به علت خوراک عالیشان و محیط شهری راحت طلب ، معروف هستن

برای ورزشکارانی که پایتخت را می بینند ، خانه موقت با مقیاس وسیع ، مورد نیاز بود . راج روال ، برای این منظور ، دهکده بازیهای ﺁسیایی را طراحی نمود که مجموعه ای از واحدهای خانگی در هم می باشد و از و شهرهای راجاستان ، بخصوص جیزالمر الهام می گیرد. روال ادعا می کند که از این مراجع فضایی برای ایجاد مجموعه ای از زمین های ورزش محوطه ای و خیابان های داخل مجموعه استفاده می کند و حتی از پرداخت ها و موادی نیز بهره می گیرد که با الهام اولیه خودشان ، همخوانی دارند.

مجموعه نهارجوری(dining complex)   پلان طرح اولیه(layout plan)

کمربند سبز(green belt)  جاده(road)

دهکده ﺁسیایی در دهلی نو و پلان خوشه ای ﺁن

این همسو با کارهای انجام شده توسط طراحان دیگر هند است تا دهکده های شهری را در یک شهر ایجاد نمایند . در شهرهای قدیمی هند ، هر ، شامل یک گروه اجتماعی منفرد است و بسته به اندازه و منابع این گروه خاص ، متفاوت خواهد بود . گاهی اوقات ، یک گروه اقلیت ، از قبیل مسلمانان ، با هم زندگی می کنند . در شمای روال ، او هیچ روشی را در پیش نگرفت تا بدانیم که یک واقعاً چه اندازه ای دارد . او کلاسترها یا گروههایی را طراحی نمود که دارای اندازه های مختلفی بین 12 تا 36 خانه بودند . از بین 700 واحد ،500 واحد از ﺁنها بصورت هستند.

دارای اندازه های مختلفی از 90 متر مربع تا ماکزیموم 200 متر مربع می باشند . هر واحد ، دارای فضای رو به ﺁسمان مخصوص خودش می باشد که به شکل یک حیاط و یا یک تراس است و علاوه بر ﺁن ، یک ناحیه باغی اشتراکی بزرگتر را نیز به اشتراک می گذارد . گروهها یا کلاسترهای خانه ، به همراه اتصال پیاده رو ها و تراس هایی که درختان پیاده روی داخلی یا را می توان از طریق ﺁنها از بالا نگاه کرد ، کمک می کنند تا افراد یک ، در فعالیتهای اجتماعی حس مشارکت داشته باشند.

برخلاف همسایگی های غربی ، احساس زیر نظر داشتن فعال همسایگی های یک بخش و توانایی تسهیک تجربیات و مکالمه با همدیگر ، با خلق یک جامعه ، یکپارچگی خاصی دارد . طرح روال ، این نکته را از طریق خانه خانه کردن فضاها و فراهم نمودن امکان گردش پیاده رو از طریق باریک و پهن ، به حساب می ﺁورد و دسترسی به خانه ها را فراهم می سازد.

در بیشتر اوقات ، در معماری معاصر ، جنبه های سمبولیک طراحی ، فراموش می شوند . در اینجا ، ﺁنها خودشان را به روشهای زیادی نشان خواهند داد . فضاهای چندمنظوره و یا عناصر بصری ، پیوستگی با گذشته را در طرح کنونی به ظهور می رسانند . حس حصارکشی و پیوستگی حرکت ، در سراسر طرح ، حفظ می شود و هویت فضاها را در نظر می گیرد . مقیاس ساختمان ها و تراکم ﺁنها(28 واحد در هر جریب فرنگی) و ترکیب فضاهای عمومی و تجاری ، مقیاس انسانی و به هم پیوستگی را به کل دهکده خواهد داد.

برای این خانه ، انتخاب دقیقی از مصالح و رنگ ها صورت گرفته است . دیوارهای بیرونی ساختمان ، با یک سنگدانه به کار رفته در محل پرداخت می شوند و در عین حال ، دیوارهای حیاط ، از سنگ کوارتزیت دهلی هستند .

گذرگاههای عابر پیاده ، با سنگ ماسه قرمز یا سفید ، سنگفرش می شوند. درها و پنجره های خانه ها ، فلزی اند و با رنگهای روشن نقاشی می شوند که حس هویت را در واحدهای مختلف ، زنده خواهند نمود.

در این طرح ، نگهداری ساده همانند داک های سرویس نما ، معرفی شده است . ﺁب و هوا نیز نقش مهمی را در مرتب سازی طرح بازی کرده است. نمونه ﺁن ، دیواره های تراس هستند که بصورت روزنه دار می شوند تا امکان گردش هوا بدون اثرگذاری بر حریم ساکنین را فراهم نمایند.

 

خانه بازیهای ﺁسیایی شامل 500 و 200 خانه شهرکی در ساختمان های 2 تا 4 طبقه می شود که دارای تراکم 28 واحد در هر جریب فرنگی هستند . خانه ، مجموعه ناهارخوری موجود را احاطه می کند که بعداً به یک بلوک مسکونی و تجاری تبدیل خواهد شد.

در بیشتر اوقات ، در معماری معاصر ، جنبه های سمبولیک طراحی ، فراموش می شوند . در اینجا ، ﺁنها خودشان را به روشهای زیادی نشان خواهند داد . فضاهای چندمنظوره و یا عناصر بصری ، پیوستگی با گذشته را در طرح کنونی به ظهور می رسانند . حس حصارکشی و پیوستگی حرکت ، در سراسر طرح ، حفظ می شود و هویت فضاها را در نظر می گیرد . مقیاس ساختمان ها و تراکم ﺁنها(28 واحد در هر جریب فرنگی) و ترکیب فضاهای عمومی و تجاری ، مقیاس انسانی و به هم پیوستگی را به کل دهکده خواهد داد.

برای این خانه ، انتخاب دقیقی از مصالح و رنگ ها صورت گرفته است . دیوارهای بیرونی ساختمان ، با یک سنگدانه به کار رفته در محل پرداخت می شوند و در عین حال ، دیوارهای حیاط ، از سنگ کوارتزیت دهلی هستند .

 

گذرگاههای عابر پیاده ، با سنگ ماسه قرمز یا سفید ، سنگفرش می شوند. درها و پنجره های خانه ها ، فلزی اند و بارنگهای روشن نقاشی می شوند که حس هویت را در واحدهای مختلف ، زنده خواهند نمود.

در این طرح ، نگهداری ساده همانند داک های سرویس نما ، معرفی شده است . ﺁب و هوا نیز نقش مهمی را در مرتب سازی طرح بازی کرده است. نمونه ﺁن ، دیواره های تراس هستند که بصورت روزنه دار می شوند تا امکان گردش هوا بدون اثرگذاری بر حریم ساکنین را فراهم نمایند.

 

خانه بازیهای ﺁسیایی شامل 500 و 200 خانه شهرکی در ساختمان های 2 تا 4 طبقه می شود که دارای تراکم 28 واحد در هر جریب فرنگی هستند . خانه ، مجموعه ناهارخوری موجود را احاطه می کند که بعداً به یک بلوک مسکونی و تجاری تبدیل خواهد شد.

ساختمانهای مذکور ، دسته بندی می شوند تا همسایگی ها را شکل بدهند و هر یک از ﺁنها بین 16 و 36 خانه می باشند . یک ستون فقرات مرکزی عابر پیاده ، که روی قدیمی مدلسازی شد ، دسته ها را به هم وصل می کند . دسترسی عابر پیاده و وسیله نقلیه به خانه ، تفکیک می شود ، اما برای راحتی کار ، این دو بخش به هم وصل هستند . پارکینگ ماشین در، بیرون از جاده های کناری است.

رسم فنی ایزومتریک دسته معمول ، نشان می دهد که خانه ها چگونه بصورت واحدهای در هم ، معمولا در بلوکی از 4 تا 6 ، طراحی می شوند.

 

هر بخش، دارای یکپارچگی مربوط به خودش است و توسط دروازه ها یا درگاههای ورودی بزرگ تعریف می شود که یکی از ویژگی های بخشهای شهری قدیمی شمال هند بوده اند . در بلندمدت ، امید می رود که هر کلاستر ، هویت خودش را توسعه خواهد داد.

خانه ها و تراسهای بام ، غالباً از بالا به درختان و حیاط های مشترک ، دید دارند و حس مشارکت بین ساکنین را نشان می دهند که معمار ، ﺁنرا به نام تئاتر یا جایگاه درخت ، نامگذاری می کند.

مزايا

1.ارتباط مستقيم اشپزخانه به پاركينگ بر اساس اصول معماري

2.ديد نداشتن به درب توالت

3.داشتن سرويس براي خواب والدين

معايب

1.نداشتن فضاي كفش كن(پيش ورودي)

مزايا

1.جدا شدن پذيرايي از حال خصوصي توسط پذيرايي

2.ديد نداشتن درب توالت

معايب

1.دور بودن آشپزخانه از ورودي (چه درب اصلي چه پاركينگ)

2.محل قرار گيري اتاق ميهمان كه وارد حريم خصوصي مي شود.

ودیگر توضیحات………….

تعداد صفحات پروژه:38

درگاه پرداخت مشاره یک
کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .
درگاه پرداخت شماره دو


درباره نویسنده

نوید آسفی هستم دارای مدرک کارشناسی مهندسی معماری و کارشناسی مهندسی تکنولوژی عمران-عمران , به طراحی های مهندسی علاقه شدید دارم , و به علت علاقه به طراحی و شناخت سبک های معماری تصمیم به فعالیت اینترنتی در هر دو زمینه عمران و معماری گرفته , و در حال حاضر به عنوان مدیر و سردبیر سایت بروزکد فعالیت می کنم. نرم افزار های مورد تسلط: autocad , 3dmax , sketchup , photoshop , cinama 4d , v-ray

مدیریت 1094 نوشته در بروزکد | مرجع آموزش معماری دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش حرفه ای طراحی نما