no-img
بروزکد | مرجع آموزش معماری

دانلود پروژه معماری دوره رنسانس


بروزکد | مرجع آموزش معماری
>>>>آیدی اینستاگرام ادمین (navid_asefii) <<<<>>>> آیدی اینستاگرام سایت (broozcad.ir)(home_plan98)<<<<
مراحل خریدضمانت پرداخت
گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

دانلود پروژه معماری دوره رنسانس


دانلود پروژه معماری دوره رنسانس
zip
23 f 2014


دانلود پروژه معماری دوره رنسانس

مقدمه:

واژه رنسانس به معني (تولد دوباره) و(نوزادي) است.رنسانس عصري است كه انسان غربي بار ديگر به هنر و فلسفه و فرهنگ يونان و روم باستان توجه كرد و فرهنگ كلاسيك باستاني را اوج آفرينش بشري ناميد. از اين هنگام بود كه بسياري از اصول و شيوه هاي باستاني از اصول و شيوه هاي باستاني مورد توجهذو تقليد قرار گرفت . گذشته از توجه به فرهنگ و هنر يونان و روم باستان عقل محوري،فردگرايي و انسان مآبي (اومانيسم) از ديگر مشخصه هاي رنسانس است.

اگر بشر در سراسر قرون وسطي به جمع توجه داشت و نيز همه چيز را تابع امر خداوند و كليسا ميپنداشت ،انسان عصر رنسانس به تدريج به خصوصيات و استعدادهاي فردي توجه كرد و مانند عصر كلاسيك (يونان و روم باستان) انسان را اساسي ترين محور هستي در كل جهان دانست.

نهضت رنسانس از ايتاليا آغاز شد واين حركت به طور بارز از سده ي 14 تا 16 مراحل كمال خود را پيمود . هر چند نميتوان تاريخ و سال معيني براي رنسانس به وقوع پيوست از سده هاي قبل و در دل سده هاي ميانه به تدريج شكل گرفت.

 

در دوره رنسانس در زمينه دين نهضت اصلاح ديني (پروتستانيزم) وحدت ديني سده هاي ميانه را از هم پاشيد حوادث ديثگري نيز چون اختراع چاپ،اعلام نظريه مركزيت خورشيد در منظومه شمسي از طرف كوپرنيك و نيز برخي پيشرفتهاي ديگر در زمينه فيزيك و مكانيك شرايط جديدي به وجود اوردند كه به رنسانس منجر شد.

رنسانس عصري است كه بر فرديت افراد شايسته و با استعداد تاكيد ميكند و نبوغ فردي هنرمند را مي ستايد و براي آن ارزش ويژه اي قايل ميشود در دوره رنسانس است كه براياولين بار در تاريخ شخص هنرمند اهميت خاص پيدا ميكند اصولا مفهوم (هنرمند) در دوره رنسانس به وجود آمد.

 

تحولات دوره رنسانس را ميتوان در سه دوره بررسي كرد. :رنسانس آغازين:در ايتاليا در زمينه پيكره تراشي و نقاشي رشد قابل ملاحظه اي يافت.در زمينه معماري هم رنسانس از ايتاليا آغاز شد خرابه هاي آثار رومي در برابر چشمها بود بنابراين به تقليد از آنها پرداخته هنر گوتيك را كنار گذاشتند ،تاق رومي ستون بندي به سبك قديم يوناني و گنبد سازي مورد توجه قرار گرفت

رنسانس ميانه: طرح بنا بر ااساس تقارن مركزي يعني متقارن بودن تمام اجزاي بنا نسبت به يك مركز مرسوم گرديدو بعضي از بناها اقتباس يافته از پانتئون روم بوده است.يكي از ويژگيهاي معماري اين دوره استفاده از عناصر افقي مانند طره يا هره چيني و سنتوري ها و هره هاي افقي براي تاكيد به خطوط افقي برخلاف معماري گوتيك بود و استفاده از طاق نما ها از خصوصيات بارز معماري اين دوره است.

 

رنسانس پيشرفته: اين دوره از رنسانس در حقيقت نكته عطفي در تاريخ اروپا بوده است در اين مقطع زماني هر انساني كه توانايي پيشرفت داشت تشويق مي شد هنرمندان اين دوره علاقه زيادي به انسان گرايي داشته اند و انسان و بدن او را به عنوان شاخص و سنبل و براي كارهاي هنري خود مي دانستند. معماري كه در اين زمان براساس ساختمان متمركز به يك نقطه بود به روش بسيار زيبا طرقي كرد. و از بدن انسان در طرح بناها تقليد شد.

 

  • در بيشتر ساختمان هاي شهري اصل تعادل كلاسيك در معماري گوتيك نافذ باقي ماند و براي اعتدال بخشيدن به جهش صعودي خاص معماري گوتيك عناصر افقي معماري كلاسيك نيز كارايي خود را حفظ كرد
  • در اين دوره انواع ساختمان هاي دوره ي باستاني يونان و روم با نبوغ و باز افريني احياء شد.
  • برخلاف معماري دوره ي گوتيك ارمان معماري رنسانس بر اساس نقشه متمركز بود و مثل معماري گوتيك براساس پلان محوري نبود در رنسانس ساختمان ها براساس نقشه متمركز با گنبدي ضخيم بربالاي ان كه يادگار دوران اعتلاي روم باستان بوده طراحي ميشدند .

 

  • نقشه هاي دوره رنسانس عموما به شكل چهارگوش (صليب يوناني) و يا مستطيل (صليب رومي) طراحي و طاق و گنبد بر قسمت مركزي آن بسته ميشد.
  • در تمام نماها و بناها و به ويژه در ديوارهاي داخلي بناهاي دوره رنسانس از عناصرمعماري كلاسيك رم مانند جرز سنگين ،قوس نيم دايره ،ستون تو كار ،گجكاري و حاشيه بندي نيم گرد و طره ها كه جهت تاكيد بر خطوط افقي تعبيه ميشد و طبقات را از هم جدا ميكرد استفاده مي شد.

 

  • در اين شيوه از پيكره در داخل ساختمان به جاي نماسازي كه در شيوه گوتيك معمول بود استفاده مي كردند
  • در دوره رنسانس پيشرفته ساختمانهايي كه براساس تقارن نقطه اي (مركزي) ساخته مي شدند پيشرفت شاياني كردند و از تناسبات بدن انسان در طرح بناها استفاده شد
  • شهرسازي دوره رنسانس نيز به تبعيت از معماري به صورت نقشه متمركز طراحي شد كه در مركز و بناهاي ديگر در شعاع آن قرار ميگرفت . اين شهر ها به (شهرهاي ستاره اي)معروفند .

 

کلیسای سانتا ماریا دل فیوره که برخی آنرا ملهم از معماری مسجد سلطانیه می‌دانند، بزرگترین نماد شهر فلورانس و گنبد قرمز آن بزرگترین گنبد آجری دنیا است. ساخت آن حدود ۱۷۰ سال به درازا کشیده است.

آرنولفو (Arnolfo ) معمار قرون وسطی در اواخر قرن سیزدهم ساخت کلیسا را آغاز کرد اما پیش از پایان کار فوت نمود و سوراخ بزرگ روی بام مدتی منتظر مردی بزرگ بود تا معماری این ساختمان گوتیک را تمام کند.

و دیگر توضیحات………..

تعداد صفحات پروژه:40

کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .



درباره نویسنده

نوید آسفی هستم دارای مدرک کارشناسی مهندسی معماری و کارشناسی مهندسی تکنولوژی عمران-عمران , به طراحی های مهندسی علاقه شدید دارم , و به علت علاقه به طراحی و شناخت سبک های معماری تصمیم به فعالیت اینترنتی در هر دو زمینه عمران و معماری گرفته , و در حال حاضر به عنوان مدیر و سردبیر سایت بروزکد فعالیت می کنم. نرم افزار های مورد تسلط: autocad , 3dmax , sketchup , photoshop , cinama 4d , v-ray

مدیریت 1094 نوشته در بروزکد | مرجع آموزش معماری دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش حرفه ای طراحی نما