no-img
بروزکد | مرجع آموزش معماری

دانلود پاورپوینت معماری پرش کیهانی


بروزکد | مرجع آموزش معماری
>>>>آیدی اینستاگرام ادمین (navid_asefii) <<<<>>>> آیدی اینستاگرام سایت (broozcad.ir)(home_plan98)<<<<
مراحل خریدضمانت پرداخت
گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

دانلود پاورپوینت معماری پرش کیهانی


PPT
دانلود پاورپوینت معماری پرش کیهانی
ppt
30 f 2015


دانلود پاورپوینت معماری پرش کیهانی

دانلود پاورپوینت معماری پرش کیهانی

دانلود پاورپوینت معماری پرش کیهانی

توضیحات:دانلود پاورپوینت معماری پرش کیهانی تعداد صفحات:31

مقدمه:

عنوانمعماری جهش کیهانی
تعاریف1- حرکت موجوارکه نقش اساسی برای تفکروجود ما جهان کوانتوم واحتمالا واقعیت نهایی ابرنخ . 2- ظاهرشدن وپرش به سطح بالاتر یا پایین پیچیدگی ومرز اشفتگی
مفاهیم1.توجه به علم وخصوصا علم معاصردر مورد مباحث نشانه های کیهانی2. نشانه دوگانگی یعنی نشانه های زیبای ونشانه های ایده ها     3.تجلیل ازگوناگونی تنوع دگرگونی خصوصا ازسیستم های تشدیدکننده تباین4.تصدیق زمان وبرنامه اجباری آن که شامل ضرورت شناخت چرخه طبیعی وکثرت گرایی سیاسی است ………
اصول1.توجه به نشانه های کیهانی2.مشابهت خودی3.علم پیچیدگی4.منطق مدهوش وعدم قطعیت5.گسترش غیرخطی6.فراکتال پرش واثر پروانهو…
پیدایش تاریخیمبحث دیکانستراکشن ازاواخردهه1970 با موضوعات علمی وفلسفی جدیدتر شروع شدودنبال ارائه شکل کالبدی از مفروضات وشناخت انسان از خودومحیط پیرامون خودمی باشد
معماران پیرو       سبکچالز جنکز (آمریکا)پیترآیزنمن(آمریکا(فرانک گهری(کانادا_آمریکا)دانیال لیبسکیند (لهستان)ادواردلارنز(آمریکا)…

 معماری پرش کیهانی

معماری پرش کیهانی نام فارسی کتابی است از چارلز جنکس که در مورد روندهای معماری در اواخر قرن بیستم است.

بنیانگذار و صاحب سبک در این مقوله فرانک گری است. در معماری پرش کیهانی طرح ها به صورت فانتزی و کژریخت (دفرمه) است. سبک پرش کیهانی سبک جدیدی است که بیش از ۱۰ـ۱۲ سال سابقه ندارد.

از نمونه کارهای فرانک گری می‌توان به موزه گوگنهایم واقع در شهر بیلبائو اسپانیا و همچنین سالن کنسرت والت دیسنی در لوس آنجلس اشاره کرد.

در کارهای فرانک گری خط راست وجود ندارد. موزهٔ گوگنهایم پلان این موزه به شکل گلی در حال شکفتن است و اجزای ساختمان از مرکز به سمت بیرون گسترش یافته است. جنس نمای موزه از ورق تیتانیوم است.

چارلز جنکز در مورد این موزه ایرادی را عنوان کرده است: او اعتقاد دارد که گری باید در نمای ساختمان از ورق هایی با ابعاد متفاوت استفاده می‌کرد. همانند فلس ماهی. و به نسبت شکل بنا ابعاد ورق ها باید تغییر می‌کردند. گری در کارهای بعدی خود این مسئله را مد نظر قرار داد.

معماری پرش کیهانی را می‌توان سبک تکمیل کنندهٔ تاخوردگی (فولدینگ) و واسازی دانست.

فرانک گری :

« من ساختن اشکالی را شروع کردم که طراحی آن ها مشکل بودو این منجر به استفاده

ما از کامپیوتر و نرم افزار Catia شد که استفاده از آن ها مرا به این باور رساند

که ارزش امکانات و میزان دقت و درستی را که توسط این نرم افزار می توان

در اسناد و ارتباطات به وجود آورد ، درک کنم . »

فرانگ ا. گری در 28 فوریه 1929، در تورنتوی کانادا متولد شد. نام مذهبی اش ابراهیم بود و محض خنده او را ماهی صدا می زدند. بلافاصله پس از جنگ جهانی دوم کــــانادا را ترک و با خانواده اش در لس آنجلس اقامت گزید، آن هم نه در یک خانه ویلایی در حومه سرسبز شهر، که در مرکز شهری با تراکم جمعیت بالا و خطرناک. در کالیفرنیا، نام خانوادگی اش را از گلدبرگ تغییر داد و تا اندازه ای با محیط سینمایی درخشان هالیوود آشنا شد. در سال 1952 در سن 23 سالگی با خانم آنیتا سنایدر ازدواج کرد و وی با فروتنی به کمک گری شتافت. او در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی ثبت نام کرد. در ابتدا هنر را انتخاب و سپس با تغییر رشته تحصیلی در سال 1954، در معماری فارغ التحصیل شد. کمی بعد حین خدمت سربازی در جورجیا پروژه هایی را مطابق الگوی رایت طراحی کرد و آثار کوچکی را با استفاده از باقی مانده ابزار ساده ای که طی دوران نوجوانی اش در مصالح فروشی پدربزرگ می فروخته به مرحله اجرا درآورد. او کار با ویکتور گروئن را آزمود. گروئن به او پیشنهاد داد که پس از دوران سربازی معماران دهه پنجاه را در زمینه شهرسازی مورد مطالعه و بررسی عمیق قرار دهد. گری در 27 سالگی در دانشکده هارواد ثبت نام کرد. در سال 1958 به دفتر گروئن بازگشت و دو سال به کار خود ادامه داد و بعد از گذر از حالت سکون به همراه خانواده به پاریس نقل مکان کرد. برای یک سال نزد معمار آندره رموند کار کرد. مدتی را درس سفر گذراند و با دو اثر آخر لوکوربوزیه آشنا شد (لاتورث و مخصوصاً رون شام).

بازگشت او به لس آنجلس تحولی مهم به شمار آمد. در سال 1962 یک دفتر معماری به نام خودش باز کرد. گهر منتقد سخت ناهنجاری های شهر بود. نگاه نقد گونه او به شهرهای آمریکا باعث شده که به نظر آید آثارش ناتمام هستند یا در حال رشد به سوی یک کمال شکلی.وی معمار پر جنجال اواخر قرن است.

یکی از کارهای نخستین او خانه اش در سانتامونیکا بود که درباره آن چنین می گوید: آنچه سعی کردم در طراحی خانه ام انجام دهم پذیرفتن این مطلب بود که اگر بتوانم کاری را یک مرتبه انجام دهم آیا می توانم آن را ده مرتبه انجام دهم، آیا من می توانم تجربه را در یک خانه که متفاوت است انجام دهم؟ سعی کردم تجربیات متفاوتی را بیازمایم به گونه ای که وقتی شما وارد خانه می شوید نفهمید کدام قسمت جدید است و کدام قسمت قدیمی، و اگر لکه ای روی دیوار کندید نتوانید تشخیص دهید که آیا عمدی بوده یا نه. از آن جایی که آن خانه من است می توانم با آن بازی کنم، لذا سعی کردم که همه این تجربه ها در آن انجام دهم. در هر بخش از ساختمان سعی کردم معمار دیگری باشم و زبان جدیدی به کار گیرم. البته وقتی که ساختمان به اتمام رسید همه یک زبان داشتند و من چیزهای زیادی از خانه آموخته بودم.

درکارهای اولیه گری می توان تاثیراتی از معماران سویس و فرانسه به خصوص لوکوربوزیه مشاهده کرد. این تاثیرات را تا سال 1972 می توان در کارهای گری مانند استفاده از فرمهای هندسی ساده مشاهده کرد. به طور کلی در کارهای گری نوعی تندیس گرایی را می توان مشاهده کرد چه در توسعه خانه همسرش 1978 تا موفق ترین کارش در سبک فولدینگ که موزه هنرهای معاصر بیلبائو است.

گهری در طرح خود از فن آوری رایانه استفاده کرده. بدین منظور وی از نرم افزارکاتیا که در طراحی هواپیما های جنگنده میراژ فرانسوی بوده، استفاده کرده است .تیر ها و ستون های فلزی و سطوح و احجام مختلف با استفاده از این نرم افزار به صورت دقیق طراحی شده است. در این ساختمان ، سازه تابع فرم است .یکی از ایراد هایی که جنکز به این ساختمان گرفته، یک اندازه بودن صفحات تیتانیوم بر روی سطوح با انحنا متفاوت ساختمان است. در صورتی که جنکز معتقد است ،همانند فلس های مشابه با ابعاد مختلف بر روی سطوح متغیر ساختمان ،ابعاد متفاوتی داشته باشد. گهری این موضوع را در ساختمان های بعدی خود رعایت کرده است

معماری گهری ،از یک معماری دو بعدی که سطوح را در مقابل و در تقابل با یکدیگر نشان می داد(خانه خود او در سنتامونیکا )به سمت یک معماری سیال و سه بعدی گرایش پیدا کرده است و بهترین نمونه کار او در این زمینه موزه گوگنهایم است. پلان ساختمان به صورت گلی است در حال باز شدن و شکوفا شدن. احجام سه بعدی منحنی شکل که با ورق های فلزی تیتانیوم پوشیده شده ،همچون گلبرگ های یک گل،از مرکز ساختمان به سمت محیط خارج آن گسترش یافته اند. در این ساختمان ،معماری امواج ،چرخش ،استمرار نرم و مشابهت خودی با استادی تمام و به صورت خلاقانه ای طراحی شده است.

او معتقد است:

 

— من آثار هنرمندان را نگاه می کنم و هنر را به مثابه وسیله ای برای الهام خود می پندارم و سعی     می کنم تحت تاثیر هیچ فرهنگی نباشد. در هر کارم روشهای جدید را جستجو می کنم. برای من قانون و قاعده محدود کننده وجود ندارد و اصولاً مرزی بین درست و نادرست نمی دانم.

—     گری از پیشگامان عرصه معماری فولدینگ می باشد. ما به ازای علمی زبان معماری فولد، نظریات بحران و تداوم است. بحران یا فروپاشی در تبدیل سریع از حالتی به حالت دیگر، مانند آب به یخ یا بخار، تجلی می کند. بحران یا به دو پاره شدن می انجامد یا به پیچیده شدن، در هم فرو رفتن و در هم تنیدن که مضمون معماری فولد است.

—     در این معماری که گویی در حال فروریختن و کج شدن است، ترتیب پلان، نما و مقطع با هم اشکال ابهام آمیزی همانند کریستالها می آفرینند.

—     این بازی را گری با در هم ریختن زبانهای مختلف معماری و ترکیب آنها آغاز کرده است. در بنای موزه ویترای او در وایمار آلمان، که در کارهای آیزنمن تاثیر گذاشت، اجزای معماری مکعبهای در تنیده و دفرمه و کج و کوژند. از همین رو بعضی معماری او را جانورگونه یا کرم گونه نامیده اند. در کل می توان گفت معماری گری یک معماری شخصی و غیر تقلیدی است و بدون برنامه خاص و یک نوع عدم قطعیت در اکثر پروژه های گری دیده می شود.

کارهای گری به ترتیب زمانی:

—

—جوایزی که او تاکنون دریافت کرده است از این قرارند:

—همچنین او دارای 12 دکترای افتخاری از دانشگاه های مختلف می باشد که بدین شرحند:

—گری در کنار کار حرفه ای تا سال 1998 در دانشگاه نیز تدریس می کرد:

—پس از اینکه جایزه پریتزکر به فرانک گری تعلق گرفت، آدا لوئیز درباره اش نوشت:

—     ریسک می کند، روی بند راه می رود و مرز محدودیت ها می شکند. بناهای او روشنایی اند و طرحهای زنده نشانگر این مهم که چگونه چیزی که ظاهراً کم اهمیت است می تواند به بکارگیری خلاقیت شکلی نو و بی نظیر بیابد. او هنر معماری را به صورتی به کار برد که در عین زیبایی قابلیت استفاده داشته باشد. او معماری را در بی زمان ترین معنایش و با شیوه مخصوص به خود به کار می گیرد. او می رود به قلب هنر زمان با برداشت ها و فناوری عصر حاضر و بینشهایی که عمیقاً بیانگر عصر حاضر است.

روند طراحی و اجرا

—     آثار گری به طور کلی نتیجه یک روند طولانی طراحی است که با استفاده از اسکیسهای متعدد، مدلهای کامپیوتری و ماکتهای بزرگ حاصل شده است. اسکیسها و نمودارهای اولیه به مدلهای فیزیکی با مقیاسهای مختلف تبدیل و این مدلها در نهایت به ساخت ماکتهای کامل می انجامد.

—     نکته بسیار جالب در روند طراحی گری استفاده از رایانه در این روند است. بر خلاف سایر معماران که از نرم افزارهای معمول دوبعدی و سه بعدی مانند CAD و 3DsMAX برای کارهای خود استفاده     می کنند گری از نرم افزار کاتیا که یک نرم افزار مربوط به طراحی جامدات است استفاده کرد. این نرم افزار بیشتر برای طراحی خودرو و هواپیما و محاسبات پیچیده بدنه های مختلف کاربرد دارد و هماهنگی بسیار عالی با سایر نرم افزارها دارد. کاتیا سطوح را تحلیل و بر اساس محدودیت سازه ای، کارکردی و اقتصادی پروژه آن را تصحیح می کرد. داده های عددی که به این ترتیب به دست می آمدند بار دیگر بر روی یک مدل پیاده می شدند تا حجمها کنترل شوند و در صورت لزوم تغییر کنند. این رفت و برگشت بین مدلهای مطالعاتی و داده های دیجیتال بنیاد شکلی پروژه را به وجود می آورند. سپس از داده های کامپیوتری برای تهیه پلانهای ساخت موزه استفاده شد. بنا به گفته یکی از دست اندرکاران اجرای پروژه همه چیز توسط کاتیا کنترل و هدایت می شود. کاتیا به ما اجازه خلاقیت می دهد.

—

شکل ها و مصالح

مصالحی که غالباً در کارهای او مشاهده می شود صفحات فلزی می شود. صفحات فلزی به خصوص تیتانیوم، پلاستیکهای رنگ شده، رنجیرها و کابلها و فولاد و به کارگیری پانلهای مشبک است. فرمهای تیز گوشه دار، صفحات متداخل، سطوح مواج و منحنی را می توان از عناصر ثابت کار گری دانست و بناهای تندیس وار، فرمهای منحنی، پلکانهای خارجی، مصالح نمای فلزی استفاده فراوان از مواد گوناگون،     پنجره های بی قاعده و مرکز گریز از نشانه های کارهای او می توان برشمرد.

نظرات دیگران درباره او

مارتین پاولی در کتاب تئوری و طراحی در دومین عصر ماشین، در انتقاد از کار گری ساختمان اداری ویترای را چنین توصیف می کند: «دیوانگی معمارانه، ناقص الخلقه، لاک پشت فلزی، بسیار مبتذل با مصالح ارزان قیمت، ساختمانی حقیر و بی بهایی که بسیار گران تمام شده است. همچنین اشکال موج دار و منحنی که در شکل بیرونی تالار کنسرت لوس آنجلس گری منعکس شده،؛ موجب شده منتقدان آنرا «ساختارشکنی آشغال» یا «معماری زمین لرزه ای» و «معماری شکسته پکسته» لقب دهند.

منتقدان قایل به سر همبندی و کلاژ در کارهای گری هستند. به نظر گری اشیا به ظاهر بی ارزش در کنار هم جواری در کنار یکدیگر ارزش پیدا می کنند و همین معرف زیباشناسی مدرن است. به طور کلی آثار گری نظرات مخالف و موافق بسیاری را برانگیخته ولی در نگاه کلی می توان او را در انجام اهداف زیباشناسانه مدرن خود و همچنین ساخت ساختمانهای تندیس وار مدرن بسیار موفق دانست به طوری که مشاهده می شود شهر کوچک بیلبائو با اجرای موزه خود اکنون به شهری معروف و گردشگری بدل گشته است.

و دیگر توضیحات……………………………….

تعداد صفحات:31

درگاه پرداخت شماره یک

کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .


درباره نویسنده

نوید آسفی هستم دارای مدرک کارشناسی مهندسی معماری و کارشناسی مهندسی تکنولوژی عمران-عمران , به طراحی های مهندسی علاقه شدید دارم , و به علت علاقه به طراحی و شناخت سبک های معماری تصمیم به فعالیت اینترنتی در هر دو زمینه عمران و معماری گرفته , و در حال حاضر به عنوان مدیر و سردبیر سایت بروزکد فعالیت می کنم. نرم افزار های مورد تسلط: autocad , 3dmax , sketchup , photoshop , cinama 4d , v-ray

مدیریت 1094 نوشته در بروزکد | مرجع آموزش معماری دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش حرفه ای طراحی نما